/OlleM
En indier för USA till Sverige
Mikael Persbrandts. Brukar stå här på Södermalm av någon anledning. Är väl typ den enda GT-R Specialen i Sverige?
/G
/G
Peter Sundfeldt wrote: Såg för övrigt en i Göteborg i går, på väg i nya Nissan GT-R ned till Falkenbergs Motorbana för att köra och spela in där. Vilken dj-a bil GT-R:n är! Otroligt snabb, stabil och aerodynamiskt effektiv.
Nu är det väldigt långt i från ämnet, men vad faen, det är min tråd och det handlar ju om härliga fordon!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
- Peter Sundfeldt
- Lärling

- Posts: 306
- Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
- Location: Linnéstaden, Göteborg
- Contact:
Nja, har inte legat fullt, slagit av och kollat tändstiftet än, om det är det du menar, men själva monteringen och det faktum att den är byggd från en originaldämpare gör just den parametern väldigt enkel. Inga fjädrar och dåliga passformar som bökar och spökar.OlleM wrote:Senaste pep-rapporten är två dagar gammal. Har du några nya erfarenheter? Nyfikenheten är stor.![]()
I övrigt går den väldigt skönt på höga varv och vill inte sluta. Men om Truls läser detta tycker han nog att jag bestycka nedåt... och det ska jag prova snart!
Jo, just det där exemplaret fick han levererat några dagar efter min provkörning, det vet jag, och det är en "vanlig" GT-R. Men är det inte en Spec V du tänker på? Den lättade och lite starkare versionen som kom strax efteråt? http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xmlHedge wrote:Mikael Persbrandts. Brukar stå här på Södermalm av någon anledning. Är väl typ den enda GT-R Specialen i Sverige? /G
/Peter Sundfeldt
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Se där. Då for en annan tidning med osanning, för de slkrev att det var en Spec-V. Jajaja. Det är en bil man lägger märke till iallfall, inte minst pga de gigantiska bromsskivorna... 
/G
/G
Peter Sundfeldt wrote:Nja, har inte legat fullt, slagit av och kollat tändstiftet än, om det är det du menar, men själva monteringen och det faktum att den är byggd från en originaldämpare gör just den parametern väldigt enkel. Inga fjädrar och dåliga passformar som bökar och spökar.OlleM wrote:Senaste pep-rapporten är två dagar gammal. Har du några nya erfarenheter? Nyfikenheten är stor.![]()
I övrigt går den väldigt skönt på höga varv och vill inte sluta. Men om Truls läser detta tycker han nog att jag bestycka nedåt... och det ska jag prova snart!Jo, just det där exemplaret fick han levererat några dagar efter min provkörning, det vet jag, och det är en "vanlig" GT-R. Men är det inte en Spec V du tänker på? Den lättade och lite starkare versionen som kom strax efteråt? http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xmlHedge wrote:Mikael Persbrandts. Brukar stå här på Södermalm av någon anledning. Är väl typ den enda GT-R Specialen i Sverige? /G
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
- Peter Sundfeldt
- Lärling

- Posts: 306
- Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
- Location: Linnéstaden, Göteborg
- Contact:
Sorry, Olle, har missat att du har frågat. Nja, inga nya, förutom att jag trivs med det och jag varje gång jag kör Stella tänker att "nu borde jag köra lite bestyckningstest..." Men inte då. Fast det måste jag ju göra!OlleM wrote:Har du några ytterligare erfarenheter om pep-plus 2.0 som du kan delge oss?
/Peter Sundfeldt
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)


