Jaha, då får man väl krypa till korset...
-
- Entusiast
Jaha, då får man väl krypa till korset...
Fick mitt A-kort i måndags. Jag "råkade" knallade förbi en Vespahandlare i onsdags som håller till i centrala Malmö och kollade in en GTS 300.
Vespan var riktigt fin och jag hade en del pengar undanstoppade. Resten är historia, med lite tur får jag hämta den imorgon, svart och grann. Jag som svor på att aldrig överge min kära trehjuling...
Vespan var riktigt fin och jag hade en del pengar undanstoppade. Resten är historia, med lite tur får jag hämta den imorgon, svart och grann. Jag som svor på att aldrig överge min kära trehjuling...
Aprillia Habana 50cc
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
-
- Entusiast
Tack Martin!
När vädret blivit lite bättre ska det tokköras
Vi bor ju i samma stad så vi kanske kunde köra en runda ihop någon gång?
Vad gäller det tredje hjulet: Tro det eller ej, man märker inte av det när man kör. Enda skillnaden är att scootern känns stabilare när man svänger och att den bromsar riktigt bra.
Det enda negativa jag kan säga om trehjulingen är att de stoppat in en massa, i mitt tycke, onödiga tekniska extra grejer. Som t ex seat sensorn som gör att motorn inte varvar om man inte sitter på sadeln. Samma sak med hjullåsnings anordningen: en rolig men helt onödig grej, jag använde aldrig den utan satte snällt ner fötterna i marken vid rödljusen.
Som sagt, roliga grejjer som bara väntar på att gå sönder och kosta massa pengar.
När vädret blivit lite bättre ska det tokköras

Vad gäller det tredje hjulet: Tro det eller ej, man märker inte av det när man kör. Enda skillnaden är att scootern känns stabilare när man svänger och att den bromsar riktigt bra.
Det enda negativa jag kan säga om trehjulingen är att de stoppat in en massa, i mitt tycke, onödiga tekniska extra grejer. Som t ex seat sensorn som gör att motorn inte varvar om man inte sitter på sadeln. Samma sak med hjullåsnings anordningen: en rolig men helt onödig grej, jag använde aldrig den utan satte snällt ner fötterna i marken vid rödljusen.
Som sagt, roliga grejjer som bara väntar på att gå sönder och kosta massa pengar.
Aprillia Habana 50cc
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
-
- Entusiast
-
- Entusiast
http://www.motorhusetpero.se/Nicko35 wrote:Grattis!
En fråga bara,var köpte du den,vad heter handlaren?
Aprillia Habana 50cc
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
-
- Entusiast
Tackar, jag är jättenöjd med min. Har beställt en del kromprylar på nätet så nu ska det pimpas. Jag kan rekommendera stället jag handlade på. En liten, lokal affär. Killen som har den verkar service-minded och intresserad av det han gör.fritte wrote:Grattis till köpet skrevspark, en kompis sneglar på en sån, bara han sålt sin Kawa ska han slå till på en röd!
Aprillia Habana 50cc
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
-
- Entusiast
Såklart:colsson wrote:Får vi några bilder nu då?

Doris-Stålmusen!!!

Har beställt Vespas orginal-pakethållare och ett ryggstöd för passageraren.

Nu när skattepengarna kom så blir det att beställa ännu mer krom. Jag är helt skamlös på den punkten och ska modda upp henne i högervarv.
Eftersom jag får sjukt ont i ryggen av körställningen, oavsett scootertyp har jag beställt en sån här:

Det är dock bara en tillfällig lösning, jag måste ha ett ryggstöd som ger plats åt en passagerare också.
Om någon har en lösning, idé eller förslag på hur man monterar ett extra ryggstöd eller vilken modell jag ska välja så är jag ytterst tacksam.
Aprillia Habana 50cc
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
-
- Entusiast
Ryggont!
Har problem med samma sak hade primavera och en 80cc yamaha, senast en 125cc lifan kina och fick ont efter några mil.
Köpte en Honda Innova och har inte känt nåt av ryggen bara lite ont i baken.
Tror det hänger mera på körställningen man har ju fötterna framåt på en scooter och på innovan är det ju ingen fotplatta mera som motorcykel så fötterna är ju mera rakt ner.
Prova att ha fötterna långt bak kanske hjälper.
Bengt
Köpte en Honda Innova och har inte känt nåt av ryggen bara lite ont i baken.
Tror det hänger mera på körställningen man har ju fötterna framåt på en scooter och på innovan är det ju ingen fotplatta mera som motorcykel så fötterna är ju mera rakt ner.
Prova att ha fötterna långt bak kanske hjälper.
Bengt
-
- Entusiast
-
- Drömmare
Det enda negativa jag kan säga om trehjulingen är att de stoppat in en massa, i mitt tycke, onödiga tekniska extra grejer. Som t ex seat sensorn som gör att motorn inte varvar om man inte sitter på sadeln.
--------------------------
become taller
--------------------------
become taller
Thomas Ehmer