Hej hej...
När jag letade efter ett styrlås till min v31T, så chockades jag över priserna. Visst, jag skulle kunna köpa ett nytillverkat, men det skulle vara trevligt med ett orginal. När jag frågade runt folk som hade såna lås och de sade vad de ville ha för låset, så trodde jag att det var skämt ibland.
En ville ha 50 Euro + frakt för en nyckel, en annan 2500 kr för hela paketet! Jag svarade med att jag hade flera såna och undrade om han ville köpa några för 1250 kr st. Han svarade aldrig.
Hur som helst. En vänlig själ här på forumet gav mig ett lås utan nyckel och jag fixade låset, eller en nyckel till den. Inte orginalnyckel utan en som passar. Saker är den att nu kan jag öppna både hänglåset till garaget samt vespan med samma nyckel hehe. Skulle någon ha en nyckel orginal och inget lås, ja, hör av er,jag skulle tacka för en sådan nyckel, eller skulle någon behöva hjälp, ja, hör av er.
Borra inte sönder era fina och dyrbara lås...
Trevlig läsning...
http://vespa50.se/howtolock/lock.html
Fixa nyckel till lås.
Mycket bra guide, tack. Har en Volvo PV från -53 som jag saknad nycklar till. Har hört att det går att beställa till nyare bilar så jag chansade och ringde till den lokale återförsäljaren och frågade.
Nästa dag kunde jag hämta ut tändningsnyckel och dörrnyckel till det human priset, 300kr. Volvo har altså sparat alla koder till tillverkade bilar och kan tillverka nya nycklar, det kallar jag service.
Kanske man kan skriva till Pontedera och höra om man sparat koderna till Vespa?.....
/Janne
Nästa dag kunde jag hämta ut tändningsnyckel och dörrnyckel till det human priset, 300kr. Volvo har altså sparat alla koder till tillverkade bilar och kan tillverka nya nycklar, det kallar jag service.
Kanske man kan skriva till Pontedera och höra om man sparat koderna till Vespa?.....
/Janne