Nu har jag två ggr stått utan ström på min ET150, orsaken är att den lämnar lyset på när man vrider av tändningen! Onödigt svår är den att få igång med kicken tyvärr
Jag har beställt en ny strömbrytare (kommer efter helgen) som lär sitta i botten på tändningslåset.
Frågan är hur kommer man enklast åt att demontera låset för att byta strömställaren? Jag ser ingen ingång på demonteringen någon kanske har meckat med just detta och kan ge tips?
Eftersom inget svar kom och jag hade fått den nya delen så tog jag mod till mig att angripa "problemet" Man kan säga att lösningen ligger i emblemet!
Med en hård kamp mot mygg som ville äta upp mig började jag från hanskfacket, skruvade loss det som gick att demontera insåg snabbt att detta är inte rätt väg!
Demonterade Piaggioemblemet i fronten och där hittades en skruv att lossa och sedan lyfta bort plastdelen. Hepp nu var det en smal sak att byta den defekta strömställaren. Lite trångt men hade det inte gått en kvart åt att veva mot myggjävlarna hade jobbet tagit tio minuter