Scooterkläderna blir varmare och varmare..

Själv kör jag oftast Vespan i skinnjacka med inbyggt ryggskydd & armbågsskydd samt öppen hjälm, vanliga jeans och nån lättare känga..
Hur många kör scooter i kortärmat och shorts i sommar?
I USA körde poliserna på sina HD i kortärmat sommartid...colsson wrote:Hur många kör scooter i kortärmat och shorts i sommar?
De 2 kilometerna hemifrån genom skogen till stranden tillryggaläggs nog iklädd hawaiiskjorta, shorts och flipflop i år igencolsson wrote: Hur många kör scooter i kortärmat och shorts i sommar?
Harkel...colsson wrote:Hur många kör scooter i kortärmat och shorts i sommar?
Såpass illa att jag även gör det på vintern...colsson wrote:Hur många kör scooter i kortärmat och shorts i sommar?
När jag kör stora hojarna så använder jag ett sånt här..vespaman wrote:Ni som kör med lös ryggskena; hur bökigt är det, och:- ser man ut som ringaren av Notre Dame?
Ni som kör med inbyggd ryggskena; blir det inte varmt o eländigt på sommaren i köerna (eller undviker ni köer?)? (-Och ser ni ut som ringaren?)
(Eller finns det några snygga, svala, med inbyggd skena?)
Fan - du är ju klädsnobb colssoncolsson wrote:När jag kör stora hojarna så använder jag ett sånt här..
http://www.lugnetsmccenter.se/media/track.jpg
det formar sig efter kroppen & syns inte under jackan men blir rätt varmt på sommaren.
I vespa jackan http://motoboutiqueextremadura.com/imag ... 5710_0.jpg använder jag ett ryggskydd som ligger i en ficka på jackan. Det syns inte och blir inte heller särskilt varmt. Inget av ryggskydden är speciellt bökiga men ryggskyddet som är inbyggt i jackan är ju helt klar smidigast. Jag har även armbågsskydd i jackan och det syns inte alls.
Jag tror dock inte att ryggskydden i normala mc-jackor hjälper så mycket mot bruten rygg, men ska verifiera det med min far som är ambulanssjukvårdare....colsson wrote:hahaha, nä då.. Jag bara gillar snygga och funktionella kläder.
Men det var intressant att se att de flesta fuskar med skydden och kläderna när det blir varmare. Så även jag. Dock är det en del skydd som jag inte fuskar med. Tex ryggskyddet. Skrapsår på benen läker bättre än en bruten rygg.