Tog över ett piggt primavera-projekt i höstas. Lite för piggt i dagsläget då jag inte får till någon egentlig tomgång utan motorn börjar tämligen omgående varva om man inte manuellt stryper lufttillförseln.
Taskigt inställd förgasare (PHBL) eller "klassisk" tjuvluft? Jag lutar iofs åt det senare efter felsökning med startgas runt förgasaren och anslutning, men är inte helt säker. Kloka tips tas emot med glädje.
vespaco wrote:Allvar? En banan??!! Kanske någon blyg granne försökte ge en vink om ljudlighet kanske? Eller en orolig ekomaniker över avgaser?
Nja, sanningen ligger nog mer i att jag med hjälp av Dellortos "motorycle carburator tuning guide" lyckades klura ut vilken skruv som var vilken och hur dessa samverkade. Jag besitter numer oändlig kunskap om PHB-förgasarna och skillnaderna mot SHB dito. Slutet gott ,allting gott och
det blev åka av på premiären med både ljudlighet och avgaser.
Last edited by jonolito on Mon 10 May 2010, 15:59, edited 1 time in total.