har köpt mazzucchelli 60mm stroke vev och tänkte köra med mitt orginal tändsystem-svänghul. bör jag kolla upp balanseringen på veven? ska jag även kolla svänghjulet?
det rekomenderas att köra med lättare svänghjul men då får man ju väldigt dåligt vrid, och så får man byta hela tändsystemet ca 3000 kr, är det värt det? tror ni att orginal räcker eller ska jag byta.
hoppas någon kan tipsa en nybörjare på 2-takt
riktning, balansering vevparti samt svänghjul
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare
Nä, du får ingen distansbricka i det kittet. Det är gjort för att köras mer originalvev. Men den här bör vara vad du söker http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... LOSSI.aspx
/jens
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Det dom flesta förknippar med balansering, är i det minsta endast att veven är rak.
mazzuchelli har mycket dålig tolerans på sina vevar, oftast med spel upp till 0,6 mm har jag mätt.
Det skadar absolut inte att kolla om den är rak. OBS låt veven ligga löst mot lagerlägen när du klockar den
korrekt balanserad är den tyvärr inte. man bör ligga på runt 47%-55% balansfaktor och det uppnår man inte utan att vikta den och ta bort material. är det en fullcirkelvev du har, så måste man lägga till vikter. ett långt kapitel och kanske lite overkill även för moderat gatåka.
mvh
Truls
mazzuchelli har mycket dålig tolerans på sina vevar, oftast med spel upp till 0,6 mm har jag mätt.
Det skadar absolut inte att kolla om den är rak. OBS låt veven ligga löst mot lagerlägen när du klockar den
korrekt balanserad är den tyvärr inte. man bör ligga på runt 47%-55% balansfaktor och det uppnår man inte utan att vikta den och ta bort material. är det en fullcirkelvev du har, så måste man lägga till vikter. ett långt kapitel och kanske lite overkill även för moderat gatåka.
mvh
Truls
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Ring efter kl...
-
- Nybörjare