NÄR: 1 Maj kl 14.00
VAR: Stortorget, Malmö
Efter vinter kommer sommar, så även i år!
Som varje år sen förra seklet så är det även en scooterpremiär detta året. Lika sant som Amen i kyrkan.
Du är inte ensam så sväng med ditt kickben, hoppa upp i din sadeln, slut dina ögon, vrid på din stela gashandled, ta ett djupt andetag så du riktigt känner doften av hela din...härlighet, frigör dina krokiga kopplingsfingrar.
Känn hur du blir yngre.
Känn hur Lambretta Club Malmö ger dig din ungdom tillbaka för en dag.
För mer information gå in på http://lc.mille.nu/
2010 Scooterpremiär Malmö
SCOOTERPREMIÄR 2010! Välkommen till Stortorget i Malmö kl 14.00 för scooterpremiär. Efter en stunds beundran av varandras fordon kör vi en city-cruise runt Malmö med stopp för en kopp java på möllan och avslutar sedan dagen med grillning utanför Malmös nya vattenhål, det nya scootergaraget! Varmt välkomna!
Nocke
---------------
Lambretta TV175 - 62
Vespa PX200e - 92
---------------
Lambretta TV175 - 62
Vespa PX200e - 92
Tack för en välorganiserad träff som blev över förväntningarna.
Enda smolket i bägaren var att valda café på Möllevångstorget var alldeles för litet för det stora deltagarantalet, 52 st räknades det visst till. Kön till det lilla cafëet ringlade sig som en rea på Systembolaget. Jag valde att avnjuta kaffe från medhavd termos.
Jag låter bilderna tala för sig själva. Tyvärr hade jag ett stort fett fingeravtryck på kameralinsen.

Enda smolket i bägaren var att valda café på Möllevångstorget var alldeles för litet för det stora deltagarantalet, 52 st räknades det visst till. Kön till det lilla cafëet ringlade sig som en rea på Systembolaget. Jag valde att avnjuta kaffe från medhavd termos.
Jag låter bilderna tala för sig själva. Tyvärr hade jag ett stort fett fingeravtryck på kameralinsen.

Go classic, not plastic
- Peter Sundfeldt
- Lärling
Jo, det var ett litet äventyr för stora och små att köra gudinna med trehjuling till Skåne. Men det är alltid lika kul med små besök bland entusiaster. Roligt också med ett stort deltagande; förutom de lokala var det danskar, någon nordman och finländare och även några göteborgare
på besök. Och så ett enkelt, socialt och trevligt upplägg vid Malmö-scooterismens new HQ:s.

Stortorget var stort nog även för den i sammanhanget stora Heinkeln. Och det är faktiskt en kabinen-roller, en kabin-scooter!

Lördagsgodis in der Kabine skapar lugn... en stund. En liten stund.

Små droppar kommer från himlen när följet börjar sin cruise genom staden. Men droppandet slutade snart.

Från en trehjulings horisont.

Jag kan ju inte namnet på er alla och känner inte igen scootrarna, och inte heller kan andra tagga som på FB. Jag har lagt upp ett album i Vespa Club Lunds FB-grupp, där kan det ju taggas och kommenteras fritt. Lambretta Club Malmö har ingen grupp vad jag vet och kan hitta.

Focus-face!

Fighting face!

"Runt hjulen, den gamla garagevändningen och så långsamt som möjligt, krypkörning vettu"...

"Ok... en liten repetition av det gamla MC-provet, alltså? Svinenkelt!"

För det är slowrace vi kör, va'!

"Jag klarade det... och den är gammal". '53, '54... eller?

Heja!

Pappa och Tova, Tuva? fixar banan.

En riktigt genomförd mod-ride och en nordman. Och jag tror att han vann, det vill säga han körde banan långsammast utan att sätta ner fötterna!

A posing Michaele on the all new 4 stroke LML Star 125 på besök med danske importören för Skandinavien. Hård hoj och kul utveckling.

En sponsorväska för dagen med olja, kepsar och klibbor.

Och där är han ju, vinnaren. Förutom fräcka Gulfoljor kunde han välja mer från prisbordet. Det blev en oljeflaska till.

Det gällde de tre första, resten i prislistan fick "bara" välja från bordet. Men där fanns det skivor, väskor och annat kul.

En dansk tredje-pristagare och Citroën DS-förbrukare tidigare i livet.

Mmm... Börjesson låter ättelägget välja pris.

Information om kommande aktiviteter i Skåneland.

Klart från dragbilen!

Kort paus en route en Götebourg med gudinnan, prinsen, prinsessan och trehjulingen. I garaget vid 2315 hrs.

Stortorget var stort nog även för den i sammanhanget stora Heinkeln. Och det är faktiskt en kabinen-roller, en kabin-scooter!

Lördagsgodis in der Kabine skapar lugn... en stund. En liten stund.

Små droppar kommer från himlen när följet börjar sin cruise genom staden. Men droppandet slutade snart.

Från en trehjulings horisont.

Jag kan ju inte namnet på er alla och känner inte igen scootrarna, och inte heller kan andra tagga som på FB. Jag har lagt upp ett album i Vespa Club Lunds FB-grupp, där kan det ju taggas och kommenteras fritt. Lambretta Club Malmö har ingen grupp vad jag vet och kan hitta.

Focus-face!

Fighting face!

"Runt hjulen, den gamla garagevändningen och så långsamt som möjligt, krypkörning vettu"...

"Ok... en liten repetition av det gamla MC-provet, alltså? Svinenkelt!"

För det är slowrace vi kör, va'!

"Jag klarade det... och den är gammal". '53, '54... eller?

Heja!

Pappa och Tova, Tuva? fixar banan.

En riktigt genomförd mod-ride och en nordman. Och jag tror att han vann, det vill säga han körde banan långsammast utan att sätta ner fötterna!

A posing Michaele on the all new 4 stroke LML Star 125 på besök med danske importören för Skandinavien. Hård hoj och kul utveckling.

En sponsorväska för dagen med olja, kepsar och klibbor.

Och där är han ju, vinnaren. Förutom fräcka Gulfoljor kunde han välja mer från prisbordet. Det blev en oljeflaska till.

Det gällde de tre första, resten i prislistan fick "bara" välja från bordet. Men där fanns det skivor, väskor och annat kul.

En dansk tredje-pristagare och Citroën DS-förbrukare tidigare i livet.

Mmm... Börjesson låter ättelägget välja pris.

Information om kommande aktiviteter i Skåneland.

Klart från dragbilen!

Kort paus en route en Götebourg med gudinnan, prinsen, prinsessan och trehjulingen. I garaget vid 2315 hrs.
/Peter Sundfeldt
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
-