marst060 wrote:Är det stor skillnad på en 05:a och en 08:a?
Den gamla har ju förgasare, är detta ett stort minus tycker ni?
Något speciellt man bör titta efter om objektet börjat ha rullat ett par tusen mil?
Jag kan endast uttala mig generellt om skillnaden mellan förgasare och insprutning eftersom jag inte har någon som helst erfarenhet av förgasarInnovor... Men en insprutning är generellt betydligt exaktare och mindre störningskänslig. Sen har jag sett att någon tidigare påstått att Innovan iom insprutningen blivit ännu billigare i drift, vilket jag inte kan belägga, men omöjligt att en förgasarcykel drar något mer, är det inte (men va f..n min drar 2dl, så om den nu skulle dra 2.5 vad gör det?).
Min Innova 08:a är idiotsnäll och störningsfri, men som många andra Innovaförare upplever jag att den går sämre när det regnar ordentligt. Skulle inte förvåna mig om man inte märker det lika snabbt på en förgasarmodell....
Man skall nog titta på skicket generellt. Jag tror inte att det finns några speciellt kända fel på Innovor i allmänhet. Snarare är cykeln känd just för att den är pålitlig, förlåtande och den går hur länge som helst.
/putte