Polini 130 cc till min primavera 82, kommer allt passa ihop?

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
User avatar
Bombollon
Lärling
Lärling
Posts: 262
Joined: Wed 03 Mar 2010, 09:23
Location: Robertshöjd, Göteborg
Contact:

Polini 130 cc till min primavera 82, kommer allt passa ihop?

Post by Bombollon »

Jag tänkte köpa ett Polini 130 och sätta på min Primavera.

Frågan är om veven jag valt passar till cdi och om alla lager och packboxar är rätt. Håller på att bli galen av alla olika varianter det finns på allting.

Kan någon vänlig själ ögna igenom och komma med kommentarer?

Här är listan.
Image
Pelle Eriksson
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
discohed
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 40
Joined: Tue 12 Jan 2010, 11:30
Location: Malmö, Sweden

Post by discohed »

Jag håller med dig, jag är också på G att öppna plånboken för uppgradering till ny vev, cylle och brytarlöst till min primavera.
Jag kommer dock att köra med malossi 136 med direktinsug och reed.
Jag har dock fått rekommenderat att köra med fullcirkelvev till mitt kit.
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 4115
Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere

Post by fritte »

Passar Parmakit till vev med kona 24/25, tveksamt.. :-?
User avatar
Bombollon
Lärling
Lärling
Posts: 262
Joined: Wed 03 Mar 2010, 09:23
Location: Robertshöjd, Göteborg
Contact:

Post by Bombollon »

oj nu försvan mitt inlägg jag skrev precis... skumt...


Fullcircle gäller väl endast de som har reed, icke sant? :-?


Ska jag satsa på den här veven i stället då?
http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... PV125.aspx



Lite svårt när de inte skriver ut måtten. På cdi-kitet står det ju 19mm någonstans. Passar den här veven till det?

Får byta några lager och packboxar då, om jag byter vev...
Pelle Eriksson
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 4115
Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere

Post by fritte »

Välj 24/25 vev men denna tändning istället.


Conversion kit PK ignition,
without battery, large cone Art.Nr. J50014000

The kits are delivered with flywheel, ignition plate, voltage regulater and CDI. Crankcase and conversion wiring harness will have to be ordered extra. In case you intend using a battery, this will also have to be ordered extra.

2.590,03 kr
User avatar
Bombollon
Lärling
Lärling
Posts: 262
Joined: Wed 03 Mar 2010, 09:23
Location: Robertshöjd, Göteborg
Contact:

Post by Bombollon »

Perfekt! Billigare oxå!


Är det en lättad variant oxå? står inget om vikt på snurran...
Pelle Eriksson
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 4115
Joined: Fri 20 May 2005, 12:55
Location: middle of nowhere

Post by fritte »

Bombollon wrote:Perfekt! Billigare oxå!


Är det en lättad variant oxå? står inget om vikt på snurran...
Nej, standardsvänghjul, men en trimmad motor bör ha den kraftigare vevaxeln 24/25. :)
User avatar
Bombollon
Lärling
Lärling
Posts: 262
Joined: Wed 03 Mar 2010, 09:23
Location: Robertshöjd, Göteborg
Contact:

Post by Bombollon »

Ok, Men finns det inget lättat att köpa på en gång?


Känns lite konstigt att köpa ett tungt om man vill åt en snabbt högvarvig motor...


Sorry för alla nyb-frågor, tack för all hjälp! :)
Pelle Eriksson
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
primmy73
Entusiast
Entusiast
Posts: 247
Joined: Wed 12 Apr 2006, 20:57
Location: Finland

Post by primmy73 »

Vespatronic/parmakit för pk(20/20) är väl också large cone. Finns i 1kg, 1,6kg resp. 2kg.
Post Reply