Hm. Sista justeringarna inför vårpremiären var att montera min nya hastighetsmätare. Eftersom min original touringmätare har gått sönder flera gånger, och jag inte längre ids laga den, och eftersom jag bytt motor till en P200 under vintern (>100km/t), tänkte jag i min enfald att det skulle gå bra att köpa en sådan här;
http://www.sip-scootershop.com/EN/Produ ... 0+VS5.aspx
Men den sitter inte som en smäck, utan den verkar vara djupare än originalet och, tror jag, tar i botten. Så den sticker upp några milimetrar.
Så frågan är om det inte finns en sportmössa att den går ner, eller om det ska gå att knö ner den. Någon som vet?
Hastighetsmätare - GS160 vs Touring VGLB
Nu har jag spenderat lite mer tid i garaget, och det är förmodligen så att GS har lite mer plats i styret än VGLB, eller så tittar mätaren upp lite mer; kromsargen är tjockare än touringmätaren, inte lika snyggt, med lite fixande o trixande så är den iaf nere så långt det går. Jag antar att jag måste byta kuggkransen i hjulet &så, för att mätaren skall visa rätt. Ska ta med min cykelGPS på morgondagens tur till jobbet för att jämföra verkligt fart gentemot visad fart.
Kan ju även vara så att denna aftermarket mätare inte stämmer med hur GS mätaren ska se ut iofs.
Kan ju även vara så att denna aftermarket mätare inte stämmer med hur GS mätaren ska se ut iofs.