Hej forumet!
Minns att jag nånstans sett bild på nån glad scooterboy som rullat ut ett stort, antagligen hemmagjort verktygsfodral på marken. Fodralet tjänade i utrullat läge även som skyddsunderlag under själva mekandet, vi snackar stort alltså (till skillnad från originalpyttepåsen som följer med en Vespa).
Söker denna bild eller info om liknande fodrallösningar för inspiration att sy ett eget, nån som minns var jag hittar denna?
Nån med idéer och input kring fodrallösningar mer generellt?
Verktygsfodral
Verktygsfodral
mvh
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Jag har inte så mycket med mig. En Gerber 800 (Lethermanmodell), alltid den stora Swiss army i fickan, skiftnyckel, tändstiftsnykel med 13 och 10mm hylsa. Vulkband och wireset. http://www.duells.se/katalog/Catalogue. ... 893&t=Info
Go classic, not plastic
Tack för all input!
Nyttigt att få veta vilka verktyg ni tycker oftast behövs.
Min Touring (59:a med PX200-motor i) har mest fått gå i jobbpendling Malmö<->Lund och har hittills aldrig behövt lagas vid vägkanten (peppar, peppar...).
Ska försöka finna rätt på lämpligt galontyg att sy fodralet av och börja fnurla lite på mått å sånt.
Vill gärna att den ska klara lite fukt, plus att det vore kul om den ser någorlunda tidsenlig ut, diskret grå/grön eller nåt.
När jag var femton hade jag en gammal trimmad Crescent
som pajade då och då, så jag åkte alltid runt med en fotbollsdojeväska under sadeln, plus en Kånken på ryggen, båda proppfulla med verktyg.
Jag vill dock minnas att jag fick skruva mer på andras mopeder än på min egen...
Nyttigt att få veta vilka verktyg ni tycker oftast behövs.
Min Touring (59:a med PX200-motor i) har mest fått gå i jobbpendling Malmö<->Lund och har hittills aldrig behövt lagas vid vägkanten (peppar, peppar...).
Ska försöka finna rätt på lämpligt galontyg att sy fodralet av och börja fnurla lite på mått å sånt.
Vill gärna att den ska klara lite fukt, plus att det vore kul om den ser någorlunda tidsenlig ut, diskret grå/grön eller nåt.

När jag var femton hade jag en gammal trimmad Crescent

som pajade då och då, så jag åkte alltid runt med en fotbollsdojeväska under sadeln, plus en Kånken på ryggen, båda proppfulla med verktyg.
Jag vill dock minnas att jag fick skruva mer på andras mopeder än på min egen...
mvh
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)