Skruven som håller fast cylinderkåpan i toppen finns inte på min vespa och jag tänkte att det kanske är bra att ha en sådan på plats. Jag kommer dock fram till att det borde vara en M7:a eftersom det inte passar med en M6:a eller M8:a. Stämmer detta?
Har någon i så fall nått bra tips var man hittar en sådan? De vanliga ställena tycks följa "melodifestivalmodellen" och hoppa över 7, 9 och 11.
Sitter cylinderkåpan med en M7:a?
Sitter cylinderkåpan med en M7:a?
Vespa 125 g.t.r. från 1974
Vespa P200E från 1982
Crescent Skoterett från 60-talet nån gång
Vespa P200E från 1982
Re: Sitter cylinderkåpan med en M7:a?
Det är en M7 ja. Sieverts i stockholm har, om det är där du bor.
Alternativet är att köpa en billig låda med gängverktyg och gänga om en M8 till M7. De flesta lådor har en M7x1.0.
Alternativet är att köpa en billig låda med gängverktyg och gänga om en M8 till M7. De flesta lådor har en M7x1.0.
LIJ wrote:Skruven som håller fast cylinderkåpan i toppen finns inte på min vespa och jag tänkte att det kanske är bra att ha en sådan på plats. Jag kommer dock fram till att det borde vara en M7:a eftersom det inte passar med en M6:a eller M8:a. Stämmer detta?
Har någon i så fall nått bra tips var man hittar en sådan? De vanliga ställena tycks följa "melodifestivalmodellen" och hoppa över 7, 9 och 11.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Kindstrands vid Järntorget hade. Killen plockade fram en special-låda med lite M7-varianter. Han grymtade något om att det bara var biltillverkare som använde sånt för att folk skulle tvingas lämna in sina bilar på verkstad. När jag gick försäkrade han mig om att skruven skulle rosta. Lite av en försäljartyp...
Vespa 125 g.t.r. från 1974
Vespa P200E från 1982
Vespa P200E från 1982