Problemer med styret

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
janove
Entusiast
Entusiast

Problemer med styret

Post by janove »

Har presis utøkat familien til en Bajaj Chetak, och har en fråga. Nær jag vrider på styret følger inte hjulet med.

Kjænns som om styrstången er festa ordentligt men jag gissar på at det eventuellt er bulten som er rett under hastighets mætarn som inte ær dratt till ordentligt.

Några andra tankar på hva det kan vara. Modellen skall ju vara så godt som identisk med PX.

Vidare har jag inte vajer til hastighets mætarn. Ær det någon som vet om det er samma til Bajaj som til PX?
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Styrlåset? :-?
janove
Entusiast
Entusiast

Post by janove »

Det var ett støld førsøk dær styrlåset gikk i sønder. det er nu helt borta
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
janove
Entusiast
Entusiast

Post by janove »

Då har jag varit ute i garasjen og skrudd på Bajajen, det var så enkelt at dom som ægde den innan meg inte hadde dratt åt muttern.......

Men da til følgd frågor. Jag har førsøkt at se om sip eller EM har styrlås som passar til denna men kan inte hitta något. vilken vespa modell borde vara motsvarigheten till en Bajaj Chetak 1998? gissar på px men ær inte helt sæker. HAr också førsøkt meg på ebay men dær ar det otroligt lite at hitta til Bajaj ær Stella samma sak i USA?

Saknar førøvrigt låset til førvarings facket inder styret också
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Hej,

Bajaj Chetak är väldigt lik Vespa Sprint Veloce, det finns olika styrlås för olika generationer, jag har en Bajaj Chetak (heter Nice i Hong Kong) från 1988 och bytte låset vid renovering (http://soulscooter.com/bilder/09_10_23_Bajajsupernice/) och det var samma som Sprint.
Låset till de nyare modellerna ser också ut som de tll Sprint, EM Scooters borde kunna hjälpa till med lås.

Tror handskfackslåset också är samma som sprint

(har även en senare Bajaj Cjetak i Sverige som min Pappa 'kör')

Stella är inte samma sak som Bajaj Chetak.

VH/Calle
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Post Reply