"hur långt är ett snöre?", jag vet...
Jag har plockat bort min motor och bakdäck nu och lämnat iväg till en galning för vässning. Men frågan är om man ska försöka blästra och lacka när man ändå håller på?
Är det gjort på ett kick att plocka isär, måla och plocka ihop igen eller är det massa grejer som är luriga för en novice?
.p
Inför lackning, hur jobbigt är det med demontering och mont.
- Bombollon
- Lärling
Inför lackning, hur jobbigt är det med demontering och mont.
Pelle Eriksson
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
Som Janove sade så beror det på hur bra du vill ha det. Jag tyckte att det jobbigaste var att dra in ny el och vaijrar, men inte var det oöverkommligt.
Desto kortare tid det är emellan demontering och montering ju lättare är det skulle jag påstå.
Underlättar massor om man dokumenterar bra med bilder och anteckningar, lägger små delar i minigrip påsar osv.
Men värt mödan är det definitivt, det är en njutning att plocka ihop rena nylackade delar och se vespan vakna i liv igen.
Men visst är det en del arbete och det tar ju alltid sin tid och våren är bakom hörnet, så kanske en ide att köra som den är och riva i höst.
Desto kortare tid det är emellan demontering och montering ju lättare är det skulle jag påstå.
Underlättar massor om man dokumenterar bra med bilder och anteckningar, lägger små delar i minigrip påsar osv.
Men värt mödan är det definitivt, det är en njutning att plocka ihop rena nylackade delar och se vespan vakna i liv igen.
Men visst är det en del arbete och det tar ju alltid sin tid och våren är bakom hörnet, så kanske en ide att köra som den är och riva i höst.