Inte helt 100 på att det här är den ultimata kategorin att placera inlägget i, men jag antar att "medlemsbilder" är det närmaste man kan komma. Jag och mina få klubbkamrater här i stan (vi är hela fyra nu - varav tre faktiskt äger en scooter! ) bestämde oss för en tid sedan för att byta namn till Blacksmiths Scooter Club - dels för att det kändes lite tråkigt med E-tuna Scooters, dels för att hedra vår hemstads historia som sméstad (de som kan sin speedway kan nog klura ut att det går att göra vissa kopplingar till stadens motorhistoria också).
Idag hade vi ett litet folkölsmöte under vilket vi diskuterade färger på loggan vår V50-åkande grafiker Jocke tagit fram. Vi kunde inte bestämma oss för en variant utan beslutade att alternera lite smått mellan följande varianter beroende på i vilket sammanhang den skall figurera:
Paka wrote:De kan väl inte heta Smedens skoterklubb, Henrik.
Och ja just det, grattis till loggan!
henrikborjeson wrote:Hade inte de gamla Eskilstuna-hammarna man använde i slöjden rött och svart (eld & sot) i loggan ? I så fall röstar jag på det.
och så ska det väl vara Blacksmith´s Scooter Club
/HB
Precis. Vi dividerade faktiskt lite om just den saken, och kom fram till att det så klart är smedernas klubb, inte smeden som äger den.
Ett av alternativen vi röstade bort var faktiskt rött och svart - snyggt, men det gav lite konstiga vibbar på något sätt.
fritte wrote:"Target" är ju blå/vit/röd så det är väl det självklara..
Jupp - och det var lite därför i bestämde oss för att inte köra enbart på den. Blev lite föööör uppenbart, liksom.
Förstår vad du menar, speciellt om man gjort ringen vit och städet svart....
hur som helst en mycket snygg logga!
/HB (som behöver plocka fram engelska-boken igen och läsa på om genitiv)
Ronnie wrote:
Precis. Vi dividerade faktiskt lite om just den saken, och kom fram till att det så klart är smedernas klubb, inte smeden som äger den.
Ett av alternativen vi röstade bort var faktiskt rött och svart - snyggt, men det gav lite konstiga vibbar på något sätt.
Som gammal Eskilstunabo blir jag så glad. Ni må vara bara 4 varv en scooterlös men bara att ni finns värmer. Jag tänker ibland på er, att ni åker runt där på stan, parkerar utanför kafé Kaka, drar en repa till stadsparken. Att tänka på Eskilstuna med er på gatorna gör Eskilstuna vackrare.
Loggan är toppen.
Sen måste jag bara tycka till lite försynt kring resonemanget att den skulle vara för uppenbart lik "target" i samma färgskala. Kanske på det här forumet. Men ingen annanstans, tror jag.
Gör en enkät på Fristadstorget, vet ja. Jag är beredd att sätta en tub Autosol på att 95% inte gör den kopplingen. Jag tycker det är en fin blinkning.
1. Target. Dock lite uttjatat och överexponerat
2. Svart-vitt. Hård färgskala, hård logga, lätt att kombinera med vilka andra färger som helst utan att det skär sig och så heter ni ju blacksmiths
Kul och lycka till säger vi i Burnin Aces Scooter Club, här är det väldigt nära slutresultatet, hade bara inte rätt bild i datorn..
Vi var inne på det här spåret ett tag..
Vi håller fö till i Vetlanda och är 6 stycken fördelade på hela 8 scootrar, 7 Vespor och 1 Lambretta och har vår scooterpremiär 10 april.....
------------
Vespa Sprint 200 -66
Lambretta Li 150 -60
Vespa GL 200 -62 (såld)
Vespa V 70 R - 75 (såld)
Vespa PX 200 -85 x 2 (sålda)
Vespa Primavera -68 (såld)
Jo, det blev bra, snyggt och enkelt, dock helt utan lokal anknytning...
Har även tagit fram dekaler Ø 85 mm till scootern och bilen och patch till kläder Ø 60 mm, riktigt broderat såklart.. Sneglade dock aldrig överhuvudtaget åt ortens speedwaylag, Elit Vetlanda Scooter Club, låter nåt det!!
------------
Vespa Sprint 200 -66
Lambretta Li 150 -60
Vespa GL 200 -62 (såld)
Vespa V 70 R - 75 (såld)
Vespa PX 200 -85 x 2 (sålda)
Vespa Primavera -68 (såld)
Loose Lips City Punk wrote:Jo, det blev bra, snyggt och enkelt, dock helt utan lokal anknytning...
Har även tagit fram dekaler Ø 85 mm till scootern och bilen och patch till kläder Ø 60 mm, riktigt broderat såklart.. Sneglade dock aldrig överhuvudtaget åt ortens speedwaylag, Elit Vetlanda Scooter Club, låter nåt det!!
Njudungarna Scooter Club hade varit nåt. "Fönster"-laget har jag inte mycket till övers för eftersom jag är från Västervik ursprungligen. Lite synd med speedwaynamnsdöden faktiskt men jag kan förstå deras tanke.
Stiliga loggor var det här i alla fall.
Kika gärna in, lämna en kommentar och kom med feedback - antingen här eller på sidan!