Vilket system ska man satsa på om man är ute efter vrid och inte topeffekt?
Är alla expantionssystem uteslutna?
Har någon sett något test av Polini Evo systemet?
Eller har någon erfarenhet av det? Högvarvigt som satan eller jämnare i karaktären?
Vilket system ska man satsa på om man är ute efter vrid och inte topeffekt?
Är alla expantionssystem uteslutna?
oj oj, många frågor i samma post...
Trim avgassystem Smallframe? på jakt efter vridmoment...
- Bombollon
- Lärling
- Posts: 262
- Joined: Wed 03 Mar 2010, 09:23
- Location: Robertshöjd, Göteborg
- Contact:
Trim avgassystem Smallframe? på jakt efter vridmoment...
Pelle Eriksson
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
Ta en titt på nedanstående utdrag ur Scooterings test av pipor:
http://i145.photobucket.com/albums/r232 ... est1-2.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r232 ... est2-1.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r232 ... est3-1.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r232 ... est4-1.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r232 ... est1-2.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r232 ... est2-1.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r232 ... est3-1.jpg
http://i145.photobucket.com/albums/r232 ... est4-1.jpg
Jag har provat ett par smallframe system (polini evo inkluderat)
Tycker att en sito banan ger bra knuff på låga varv men menlös att varva.
Medans en down n forward typ simonini är raka motsatsen.
Polini evo ligger nog mitt i mellan, bra all around kurva med rätta looken.
Dom flesta system innehåller en expansionskammare somliga mer
synliga än andra.
Tycker att en sito banan ger bra knuff på låga varv men menlös att varva.
Medans en down n forward typ simonini är raka motsatsen.
Polini evo ligger nog mitt i mellan, bra all around kurva med rätta looken.
Dom flesta system innehåller en expansionskammare somliga mer
synliga än andra.
-1967 Primavera 154cc-
-
- Lärling
- Posts: 583
- Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
- Location: Öglunda, Axvall, Skara
- Contact:
Du bör kolla på vad du själv utgår från för trim eller om du kör otrimmat.
Jag ska testa ett snällt touring trim till PV i vår/sommar.
DR cylinder och GPS blås(som är på ingående) och om jag har möjlighet även testa VSP1 Inox med DR cylindern.
Förutom munstycke i förgasaren, ny kopplingsfjäder och annan förtändning så ska inget mer göras.(ingen portning)
Detta är inget revolutionerande på något vis men det ska bli kul att se hur DR och GPS jobbar tillsammans.
Som Subitus skrev, akta dig för Simonini down & forward om du vill ha vridmoment. Det blåset tycks älska tokvarv.
Jag ska testa ett snällt touring trim till PV i vår/sommar.
DR cylinder och GPS blås(som är på ingående) och om jag har möjlighet även testa VSP1 Inox med DR cylindern.
Förutom munstycke i förgasaren, ny kopplingsfjäder och annan förtändning så ska inget mer göras.(ingen portning)
Detta är inget revolutionerande på något vis men det ska bli kul att se hur DR och GPS jobbar tillsammans.
Som Subitus skrev, akta dig för Simonini down & forward om du vill ha vridmoment. Det blåset tycks älska tokvarv.
- Bombollon
- Lärling
- Posts: 262
- Joined: Wed 03 Mar 2010, 09:23
- Location: Robertshöjd, Göteborg
- Contact:
Snackade precis med min motorgubbe. Han tappade mig någonstans när han pratade avgastemperatur och andra konstigheter, men jag lyckades dra ur han att vi får bestämma pipa när själva motorn är färdig. 
nu har jag i alla fall en massa tips och några varvtalskurvor. Så vi får väl se vad det slutar med.
Hoppas man hinner klart till scooterpremiären bara!

nu har jag i alla fall en massa tips och några varvtalskurvor. Så vi får väl se vad det slutar med.
Hoppas man hinner klart till scooterpremiären bara!
Pelle Eriksson
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50
pelle@modcom.se
-----------------------------------
DL150
Primavera
V50