Ja som rubriken låter har jag ikväll satt i en starkare fjäder i kopplingen. Men jag var lite ovaksam på i vilket läge som metallkransen som fjädern står i satt monterad...
Så nu stämmer inte krysskilens placering med metallkransen, eller snarare sagt lamellernas läge. Så jag gav upp för ikväll.
Är det någon som vet/kan beskriva lite lätt hur det skall vara? Visst det går ju att komprimera ihop fjädern och snurra kransen för att hitta rätt läge, men det finns typ 7-8 lägen att välja på
Tänker jag fel om jag säger att det inte är något problem?
Är det inte bara att dra runt motorn med kicken tills du har rätt "linje"?
Så länge du inte har dragit fast bulten på kopplingen (julgransaxeln) så funkar väl detta?
Jag ber om ursäkt om detta inte funkar, då det var ett helt år sedan jag splitade min smallframe-motor
calle wrote:Lägg scootern på sidan så riskerar du inte att tappa krysskilen in i motorn...
Aldrig! Då riskerar jag ju att repa lacken
Nej den står så fint uppallad på golvet, och så får det bli. Krysskilen är redan bortplockad och jag sätter en klick fett på den vid monteringen igen. Igår blev det tyvärr inget meckande, så jag fick istället lägga upp taktiken i huvudet först.
Angående taktik, provade att spela curling igår för första gången. Nu inser man har skickliga våra svenska lag är, för lätt är det inte
Nu funkar kopplingen igen
Alla skivor låg inte i exakt rätt linje, någon stack ut några tiondelar mer än andra så det var därför jag inte fick ihop det. Och helt rätt, det gick att snurra på det stora drevet så att jag hittade rätt ställe för krysskilen. Men det var mycket trixande innan jag hade fått alla skivor på rätt position så att krysskilen passade. Men nu jäklar!