Framhjulsupphägningen - Hur ska det se ut egentligen?

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
LIJ
Entusiast
Entusiast
Posts: 172
Joined: Mon 05 Oct 2009, 19:31
Location: Göteborg

Framhjulsupphägningen - Hur ska det se ut egentligen?

Post by LIJ »

Har precis införskaffat en Vespa GTR från 1974 (presenterad annorstädes på detta forum). När jag studerar framhjulet och dess upphängning tycks den förre ägaren ha gett sig på att "fulmåla" alltihop. Visserligen har jag förstått att det mesta i närheten av däcket ska vara aluminiumfärgat på denna modell, men jag tror inte att t.ex. bromsvajern eller dess hölje eller höljet till hastighetmätarvajern ska vara målade (eller tejpbiten som tycks fylla någon sorts funktion i kopplat till hastighetsmätarvajern). Jag frågar mig också huruvida denna vajer ska sitta fast med målade buntband?!?

Är det någon som kan upplysa mig om hur det ska se ut i denna regionen av en Vespa GTR från 74? Eller kanske har en bra närbild på just detta område.

Image
henrikborjeson
Mästare
Mästare
Posts: 1144
Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
Location: Lund, Sweden
Contact:

Post by henrikborjeson »

Du bör ta bort buntbanden som håller HHmätarwiren på stötdämparens rörliga del, annars drar du höljet in och ut i gaffeln när du fjädrar

mvh/HB
Post Reply