Priser i Sverige på Vespa

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
janove
Entusiast
Entusiast

Priser i Sverige på Vespa

Post by janove »

Jag har under en relativt lång periode følgt med på begagnade vespor på blocket och har inntrykk av at prisene har gått opp kraftigt i det siste.

Det børgar nesten bli sånn at jeg vurderer at annonsere di jeg har i Sverige igjenn når jeg eventuellt ska selge dem;-)

Har kjøpt tre vespaer i Sverige siste året og må si at antigen har prisene gått opp kraftigt eller så har jeg kjøpt veldigt billigt.

Hva kjenner andra?
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
Andréas
Entusiast
Entusiast

Post by Andréas »

Jag vet inte om det är som så att priserna har stigit eller om det är som så att folk tror att dem ska får mer betalt än vad dem faktiskt får.

Jag inbillar mig dock att det senare är vanligast. Att betala 15 000 kr för en V50 som är i bra skick men ändå inte "mint condition" tycker jag är att betala överpris.

Just my two cents...
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Priserna har definitvt gått upp, iallfall på Lambrettor. Ett skogslik i delar går för strax under 10k nu, det fanns inte på kartan för fem år sen.

/G
Andréas wrote:Jag vet inte om det är som så att priserna har stigit eller om det ...
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
janove
Entusiast
Entusiast

Post by janove »

det er det intrykket jeg sitter med og. Tidligere var det som sagt halva priset på vespa i sverige versus norge. Men nu ser det ut som om det ær det samma. Possitivt før dom som har vespa men synd før dom som vill in på "marknaden"
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
Post Reply