Hej forumet!
Min Vespa har varit lite åsidosatt ett tag, men nu har jag fått som "presentkort" (från frugan) möjligheten att köpa något Vesparelaterat, utöver utgifter för vanligt underhåll, för ca 2000. Till saken hör att frugan vill att det ska vara EN sak, för att den ska vara att anse som födelsedagspresent och kunna refereras som sådan (och jag förstår hennes tanke och håller med).
Vespan i fråga är en Touring -59 med en PX 200-motor från -84 i. Den behöver lite allmän kärlek, typ växelkors och nya lameller, kanske ny kolv etc, men den här "presenten" ska vara nåt roligare.
Mina tankar går åt:
* Avgassystem - nån originalliknande sort, gillar inte oväsendet från bananerna
* Cosakoppling
* 60mm-vev (men då behöver jag nog en Cosakoppling ändå = över budget för närvarande).
* ...
Vad hade ni köpt/önskat er?
Några tips eller idéer?
Tips på kul scooterdel för 1000 - 2000?
Tips på kul scooterdel för 1000 - 2000?
mvh
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Två nya däck Continental Zippy 3 white wall?
http://www.sip-scootershop.com/Products ... ENTAL.aspx
Mvh
/ Fredrik
http://www.sip-scootershop.com/Products ... ENTAL.aspx
Mvh
/ Fredrik
Bra förslag alla, tack!
Detta är dock det som väcker mest intresse vid en första anblick.
Återigen, tack!

Detta är dock det som väcker mest intresse vid en första anblick.
Tål att tänkas på, men det är ett mycket kärt bekymmer!fritte wrote:Ett modefierat T5 rör + T5:ans stödfjäder ger lite bättre effekt men är lågmält sägs det.![]()
Exhaust SIP T5 PRO Vespa P200/
PE200/Rally200 2.339,45 kr
Art.Nr.SIP0800
Återigen, tack!

mvh
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Nå, vad blev det till slut då?fritte wrote:Ett modefierat T5 rör + T5:ans stödfjäder ger lite bättre effekt men är lågmält sägs det.![]()
Exhaust SIP T5 PRO Vespa P200/
PE200/Rally200 2.339,45 kr
Art.Nr.SIP0800 Preview
Load
Jo. Jag var i flera dagar väldigt nära att beställa ovanstående blås, hade det i varukorgen på SIP men ändrade mig och tog bort den precis innan jag tryckte iväg ordern.
Nu ikväll tog inköpstankarna plötsligt en helomvändning och det blev en vintage M-65 Parka! (aningen billigare än blåset, men bara aningen).
Största fördelen med en parka är att min fru kan se presenten hon köpt mig utan att behöva krypa på alla fyra under vespan...

Tack för tipset, Bengan!
mvh
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)