lackera vespan

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
mcBengt
Drömmare
Drömmare

lackera vespan

Post by mcBengt »

Hej.är det någon som vet hur mycket färg man behöver köpa för att lackera om en vespa px200.Och kanske är det någon i Malmö som kan tippsa mig om var jag kan köpa färgen.

Jag läste i ett gamalt forum från 2006 om någon som visste en bra och billig lackerare i Malmö är det någon som känner till detta? Jag har lite funderingar på att jag kanske skall låta proffs göra jobbet.Jag är ingen nybörjare med lacksprutan men jag har aldrig lackerat med billack .är det värt ett försök,Vad tycker ni som har mer erfarenhet.

mvh.mcbengt
Martin O
Lärling
Lärling

Post by Martin O »

Jag kan inte säga hur mycket lack som går åt, men det kan ju inte vara speciellt mycket.

Lack och tillbehör (sandpapper, sprutspackel, klibbduk mm) brukar jag köpa på Lackimporten i Malmö. http://gulasidorna.eniro.se/f%C3%B6reta ... 7245365_gs
Priserna är humana.
Blandar du enligt föreskrifterna med lack, härdare och rätt förtunning (det finns mätsticka till detta) är det en fröjd att lacka med billack. Är du inte helt grön bakom sprutan och har lokal lämplig för ändamålet, tycker jag absolut du skall försöka själv.
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

En liter räckte till min P200 & även till att bättra på några gånger efteråt. :)
Post Reply