K&G - ny koppling för trimmade smallframe

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
User avatar
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy
Posts: 2236
Joined: Sun 07 Sep 2003, 20:34
Location: Göteborg, Sweden

K&G - ny koppling för trimmade smallframe

Post by jencla »

I senaste Scootering (no 283) finns på nyhetssidorna en notis om en ny koppling för trimmade smallframe. Har enligt uppgift framgångsrikt testats i motorer som bromsar 30+ hästar så det här kan vara en lösning på ett känt problem. Finns att köpa hos t ex Scootercenter Köln.

Läs mer här http://scooter-center.com/scoweb/pages/ ... AT&lang=en
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
patrikgrann
Lärling
Lärling
Posts: 583
Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
Location: Öglunda, Axvall, Skara
Contact:

Post by patrikgrann »

En koppling till P-PX är på gång också.
Truls
Entusiast
Entusiast
Posts: 188
Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden

Post by Truls »

Japp,

har beställt en av utvärderings-versionerna.

Har du köpt också Patrik?

mvh

Truls
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
patrikgrann
Lärling
Lärling
Posts: 583
Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
Location: Öglunda, Axvall, Skara
Contact:

Post by patrikgrann »

Tyvärr inte. Är mer än intresserad av att köpa en för eget bruk, dock så kom en bilreparation på 40 000:- imellan :(
Så det får vänta några år...
Får "nöja" mig med en MMW tills vidare.
Truls
Entusiast
Entusiast
Posts: 188
Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden

Post by Truls »

Usch, låter inget kul...

Men jag tror nog att MMW fungerar klockrent till gatbruk.

fick inte min MMW att fungera tillräckligt bra för att hänga med tyskarna i DBM förra året, så för mig känns 380 Euro som en billig investering jämfört med förra årets insats.

mvh

Truls
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Popolino
Entusiast
Entusiast
Posts: 208
Joined: Fri 29 Aug 2003, 17:44
Location: Sweden, Göteborg

Post by Popolino »

Lider med dig Patrik, 40 lax. Häng i.
patrikgrann
Lärling
Lärling
Posts: 583
Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
Location: Öglunda, Axvall, Skara
Contact:

Post by patrikgrann »

Jo tack! Den reparationen sved, särskillt med tanke på att jag kunde gjort det själv om jag bara ... osv...

Truls: Hur mycket effekt har du lyckats dra ur din racer? Har du smygtrimmat utan att fråga mig??? :)
Truls
Entusiast
Entusiast
Posts: 188
Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden

Post by Truls »

31,6 och 32,5 har jag bromsat den till.

men hittils har dom hästarna/motorn bara spelat fan, och inte alls gjort som dom fått betald för...


själv då? du borde väl vara nära eller över 30 med pipedesign och malossi?

mvh
Truls
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
patrikgrann
Lärling
Lärling
Posts: 583
Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
Location: Öglunda, Axvall, Skara
Contact:

Post by patrikgrann »

Jag har hållt mig till cirka 25. Tänkte fixa fram några till men har inte tid att gå på avgasport osv.
Har ju bara haft ett år på mig...!
Har däremot ganska gott vrid, tillräckligt för att kunna köra med 120/90 däck bak på ganska behagliga varvtal.
Truls
Entusiast
Entusiast
Posts: 188
Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden

Post by Truls »

vad har du för mailadress patrik?

kan skicka dig lite kurvor så kan du få se skillnaden mellan ej filad och filad avgasport, för ungefär samma spec i övrigt på motorn. är på motorn min som jag kört den sedan den byggdes, med tre olika cylindrar och två olika blås. (jl och hemmabygd)

mvh

Truls
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
patrikgrann
Lärling
Lärling
Posts: 583
Joined: Wed 10 Sep 2003, 09:00
Location: Öglunda, Axvall, Skara
Contact:

Post by patrikgrann »

Jag har skickat ett pm!
Post Reply