Vespa Club / Lambretta Club memorabilia & annat udda
Vespa Club / Lambretta Club memorabilia & annat udda
Tänkte starta en thread där man kan lägga upp lite objekt som man har hittat/ kommit över.... Inspirationen till detta är "Montören i Linköping" som nyss hittade en Vespa Club vimpel "VC Linköping" ifrån 50-talet.... ingen hade en aning om att den där VC'n hade funnits ...
Fyll på !!
/Tysken
Fyll på !!
/Tysken
"Blech und Freude Rollerjungen"
Last edited by Paka on Mon 25 Jan 2010, 00:54, edited 1 time in total.
Ja, det var så de såg ut 1967 då jag kom in i Vespa Club-svängen. Då hade de lokala Vespa-klubbar jag hade kontakt med inga egna märken utan man körde med sådana här, som fanns som pin, vattendekal och fordonsmärke i metall. Det vi gjorde själva var banderoller till frontskölden.Paka wrote:Jag tror att Vespa Club Göteborg-märket är från 50-talet, det känns mera påkostat. Det fick ju beställas nya märken med jämna mellanrum.
Den här dök upp i Gävle, och är förmodligen en 60-talsmodell.
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Äntligen vet jag vad kapten Boltenstern höll i:
(Trist med länkar på bilder som inte fungerar längre, även om Imageshack verkar hålla längst. Testar Dropbox nu, går det bra får ni förbereda er på bildterror
)

Förutom Boltenstern deltog Västberg, Karlskoga. Kristoffersson, Stockholm. Granberg, Hälsingborg. Östberg, Borlänge (längst t.v.) Bengtsson, Örebro. Thulin, Lund. Olsson, Malmö. Müller, Nyköping. Hillmann, Linköping. Wijk, Alingsås. Gustafsson, Eskilstuna.
Undrar vad den tavlan tog vägen...
/P
(Trist med länkar på bilder som inte fungerar längre, även om Imageshack verkar hålla längst. Testar Dropbox nu, går det bra får ni förbereda er på bildterror

Förutom Boltenstern deltog Västberg, Karlskoga. Kristoffersson, Stockholm. Granberg, Hälsingborg. Östberg, Borlänge (längst t.v.) Bengtsson, Örebro. Thulin, Lund. Olsson, Malmö. Müller, Nyköping. Hillmann, Linköping. Wijk, Alingsås. Gustafsson, Eskilstuna.
Undrar vad den tavlan tog vägen...
/P