Den där stackaren brukar alltid stå där..wanten wrote:En frusen stackare fångad med mobilen på kvällspromenaden med jycken nyss...
Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)
SNYGGT!Bergfors wrote:Julstämningshöjande Vespa-ärende idag:
http://hem.bredband.net/b111906/091219-13.jpg
Framme:
http://hem.bredband.net/b111906/091219-19.jpg
God jul alla scooterister!
God Jul på dig också!
Federico
-
- Lärling
-
- Lärling
Ha, jag känner igen dem! O3693 körs av en kille som hette Marek och som under en period var mycket aktiv i Vespa Club Göteborg. Han var känd dels för att ha kluvit motorn i regnet på trottoaren utanför huset där han bodde, dels för sitt hemsydda tält. Den andre, med O5652, kände jag också men minns inget namn. Dock har jag tillbringat en Lucia-natt hemma hos honom under mycket glada former. Bilden bör vara tagen sent 60-tal, Marek bytte upp sig till en Rally när han blev 18.tysken wrote:...inte direkt idag... men 1972 i Sydösträ Bayern - 60km ifrån München....
vem kan det vara?
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Efter denna lång kyla lär våren komma i sjumilakliv....öka garagtempot!

By subitus, shot with iPhone 3GS at 2010-01-23

By subitus, shot with iPhone 3GS at 2010-01-23
-1967 Primavera 154cc-
-
- Lärling
-
- Lärling
Som tur är så har PK en kompis i en annan del av garaget.

Men det känns som det är dags att ta tag i PK,n nu. Måste bara bestämma mig för vad jag vill med den.
Orignalrenovering av en PK 80 känns inte så spännande. Kanske någon form av Rallytema kan vara något.
Jag gillade starkt extraljusen på bilderna här ovan.
/ Tomas

Men det känns som det är dags att ta tag i PK,n nu. Måste bara bestämma mig för vad jag vill med den.
Orignalrenovering av en PK 80 känns inte så spännande. Kanske någon form av Rallytema kan vara något.
/ Tomas
Snyggt! Du - de crascbarsen som sitter på...har du någon aning om varifrån de kommer? För ett par år sedan köpte jag en Lambretta av en kille i Halmstad. Han hade även en Touring till salu med exakt likadana och menade att de var handgjorda av gubben (som han inte mindes namnet på) som renoverade den.Captain Slow wrote:Som tur är så har PK en kompis i en annan del av garaget.
http://www-pp.hogia.net/f102666h2/gs.jpg
/ Tomas
-
- Lärling
Ronnie wrote:Snyggt! Du - de crascbarsen som sitter på...har du någon aning om varifrån de kommer? För ett par år sedan köpte jag en Lambretta av en kille i Halmstad. Han hade även en Touring till salu med exakt likadana och menade att de var handgjorda av gubben (som han inte mindes namnet på) som renoverade den.Captain Slow wrote:Som tur är så har PK en kompis i en annan del av garaget.
http://www-pp.hogia.net/f102666h2/gs.jpg
/ Tomas
Det stämmer säkert. Han som renoverat min heter Göran Roth.
Jag skickade ett mail till honom för att få lite info om min vespa, men fick till svar att han var över 80 år och inte hade så bra minne längre.
Han skrev att han renoverat ett 100 tal motorcyklar och vespor.
Av dem var ett drygt 10 tal GS.
/ Tomas
Låter som om det skulle kunna vara samma person, då. Göran har jag hört talas om innan, men killen jag köpte av mindes som sagt inte vem som gjort hans, bara att det var en äldre herre som renoverat flera. Anade att det kunde vara han...Captain Slow wrote:
Det stämmer säkert. Han som renoverat min heter Göran Roth.
Jag skickade ett mail till honom för att få lite info om min vespa, men fick till svar att han var över 80 år och inte hade så bra minne längre.
Han skrev att han renoverat ett 100 tal motorcyklar och vespor.
Av dem var ett drygt 10 tal GS.
/ Tomas
Ganska kul med one-of-a-kind-krom. Visst gjorde han dem av typ gamla VVS-rör och sådant?