Ny GTS 300 Super

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Natanael Derwinger
Nybörjare
Nybörjare

Post by Natanael Derwinger »

Tänk vad folk hittar på för att verka snälla...
MOHA HA HA HA HA
HO HO HO MOHA HA HA

MOHA HA HA HA HA HA HA HA

ps
Jag vill också ha en
ds
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Natanael Derwinger wrote:Tänk vad folk hittar på för att verka snälla...
MOHA HA HA HA HA
HO HO HO MOHA HA HA

???????????????????????? :lol: :lol: :roll: :-?
Natanael Derwinger
Nybörjare
Nybörjare

Post by Natanael Derwinger »

Ja det är ju aldrig roligt att behöva förklara ett skämt men här kommer ett bett i det sura äpplet:

Bergfors:
"Jag har ju både en ny och en gammal. Du tror det kanske inte men det är flera gånger som jag har fått frågan om den nya vespan är gammal."

Å då sa jag:
"Tänk vad folk hittar på för att verka snälla... "
Som om de bara ljög för att göra honom glad, vilket troligtvis inte är fallet. Men att påstå det blir en del av det tragikomiska skämtet eftersom att detta verkar göra honom glad.

Sen la jag på ett burkat skratt för att understryka ondskan.
Och sist ett ps, där jag visar att jag egentligen är avundsjuk, för att liksom poängtera att jag inte menade något illa.

Jag tar på mig detta missförstånd till 100%
exter
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by exter »

Jättekul... Jag har fått samma kommentar angående min GTS 300 från flera olika personer faktiskt, alltså att den är välbevarad för att vara en gammal maskin, så ditt skämt var nog inte så roligt eller hur? Folk kommer fram och beundrar den i princip varje gång jag är ute, och då har jag ändå en ful toppbox på den. Det får tala för sig självt.

Varför vill man ha en modern vespa? För att man gillar vespor och vill kunna åka på långsemester utan att ta med sin mekaniker. För att stödja märket Vespa (även om de tar oförskämt mycket betalt för sina produkter). För att den är kul att köra och ett praktiskt fordon, som dessutom är ett bättre miljöval och mer bränslekonomisk än tvåtaktsmaskinerna.

Natanael Derwinger wrote:Ja det är ju aldrig roligt att behöva förklara ett skämt men här kommer ett bett i det sura äpplet:

Bergfors:
"Jag har ju både en ny och en gammal. Du tror det kanske inte men det är flera gånger som jag har fått frågan om den nya vespan är gammal."

Å då sa jag:
"Tänk vad folk hittar på för att verka snälla... "
Som om de bara ljög för att göra honom glad, vilket troligtvis inte är fallet. Men att påstå det blir en del av det tragikomiska skämtet eftersom att detta verkar göra honom glad.

Sen la jag på ett burkat skratt för att understryka ondskan.
Och sist ett ps, där jag visar att jag egentligen är avundsjuk, för att liksom poängtera att jag inte menade något illa.

Jag tar på mig detta missförstånd till 100%
2009 Vespa GTS 300 Super
mejiro
Entusiast
Entusiast

Post by mejiro »

Kan bara intyga det som redan sagts. Jag får hela tiden uppskattande kommentarer från främlingar när jag är ute på min röda blänkande GTS. Såväl tonåringar med moppe som gamla gubbar med keps kommer fram och tycker att den är fin och vill veta mer om den. Det lyser av habegär i ögonen. Det händer också att äldre frågar om den är från 60-talet, och så får man genomlida en lång utläggning om hur de körde Vespa i sin ungdom.
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

mejiro in da house:
Jag får hela tiden uppskattande kommentarer från främlingar när jag är ute på min röda blänkande GTS

Precis samma reaktioner som jag fick i somras såväl vid torget i Vaxholm som Donken en onsdagskväll, bäst var i Nyköping på Iron Horse Show när jag la en tät rökdimma vid incheckningen, det var jubel & applåder från tuffa Chopperåkare och jag med flin från öra till öra....

DP says: Undrar vad man ska ha nästa sommar.....
mejiro
Entusiast
Entusiast

Post by mejiro »

Kolla in den nya instrumentpanelen på GTS 300 av 2010-års modell. Snygg!

Image
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

mejiro wrote:Kolla in den nya instrumentpanelen på GTS 300 av 2010-års modell. Snygg!
Är det inte samma gamla instrumentpanel med annan grafik bara? Fortfarande ingen trippmätare eller termometer.
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Bergfors wrote:
mejiro wrote:Kolla in den nya instrumentpanelen på GTS 300 av 2010-års modell. Snygg!
Är det inte samma gamla instrumentpanel med annan grafik bara? Fortfarande ingen trippmätare eller termometer.
Jo, och silvermålad plast tycker jag fortfarande bara ser billigt ut. Typ de stereoanläggningar man kan köpa i Ullared...

Nej, den snyggaste panelen och mest användbara är fortfarande den från 250gts.
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

victor wrote: Nej, den snyggaste panelen och mest användbara är fortfarande den från 250gts.
Kan du lägga in en bild på den?

Leif
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Image

Image

Image

Image

Tillägger att jag avsåg de nya vespamodellernas instrumentpaneler, och lägger även till att bakgrundsbelysningen är vackert röd :)
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Tyvärr hittar ingen bild med bakgrundsbelysning, är det av intresse kan jag plåta den på vägen hem från jobbet ikväll :)
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Tyvärr tycker jag att båda är onödigt plottriga..
Vespas största marknader har väl metriska måttsystemet? Varför mph ytterst? :(
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

fritte wrote:Tyvärr tycker jag att båda är onödigt plottriga..
Jo, de går förstås att förbättra, men den bästa av de som finns till förfogande är enl mig den som sitter på 250an.
Vespas största marknader har väl metriska måttsystemet? Varför mph ytterst? :(
Det beror på för vilken marknad de är tillverkade ;) I Italien och Sverige har vi km/h ytters, i UK och USA mph.
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Image

Denna är snyggast (tycker jag). :lol:
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

victor wrote: Det beror på för vilken marknad de är tillverkade ;) I Italien och Sverige har vi km/h ytters, i UK och USA mph.
Aha... :lol:
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Image
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

fritte wrote:Image

Denna är snyggast (tycker jag). :lol:
Jag med :)

På bilden är vi för övrigt på väg på semester, mot Corsica från Rom. Med tanke på tidspunkten och km-angivelsen borde vi befinna oss på Via Aurelia, kring Orbetello, innan vi svängde på motorvägen för att hinna med färjan som skulle avgå från Livorno.

Bortsett från temperaturen som i regnrusket verkar ofantligt avlägsen så bör tilläggas att vi var 2 på Vespan med vardera 1 större väska + 1 bag innehållande min dykutrustning (allt utom tuber) :D
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

victor wrote:[På bilden är vi för övrigt på väg på semester, mot Corsica från Rom. Med tanke på tidspunkten och km-angivelsen borde vi befinna oss på Via Aurelia, kring Orbetello, innan vi svängde på motorvägen för att hinna med färjan som skulle avgå från Livorno.

Bortsett från temperaturen som i regnrusket verkar ofantligt avlägsen så bör tilläggas att vi var 2 på Vespan med vardera 1 större väska + 1 bag innehållande min dykutrustning (allt utom tuber) :D
Imponerande! :lol:
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

fritte wrote:
victor wrote:[På bilden är vi för övrigt på väg på semester, mot Corsica från Rom. Med tanke på tidspunkten och km-angivelsen borde vi befinna oss på Via Aurelia, kring Orbetello, innan vi svängde på motorvägen för att hinna med färjan som skulle avgå från Livorno.

Imponerande! :lol:
Snabb bild, sedan tillbaka till ämnet :)

Image
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

fritte wrote:Image
Knappar för att ställa klockan.
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Post Reply