Avgasrör!!

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
Post Reply
Tobbe
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 14
Joined: Sun 08 Jan 2006, 15:32
Location: France
Contact:

Avgasrör!!

Post by Tobbe »

Hej!!

Jag har satt på ett trim avgas rör på min vespa 150cc -65:a.
Bör jag nu sätta på ett större munstycke i fuggen eller är det bra med orginal? Om det ska in större, vilken storlek bör det ha?

Mvh Tobias
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tobbe</i>
<br />Hej!!

Jag har satt på ett trim avgas rör på min vespa 150cc -65:a.
Bör jag nu sätta på ett större munstycke i fuggen eller är det bra med orginal? Om det ska in större, vilken storlek bör det ha?

Mvh Tobias
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

man ska ha större munstycke med trimpipa, gärna ett steg kallare stift också. vilket avgasystem har du?

Federico
Tobbe
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 14
Joined: Sun 08 Jan 2006, 15:32
Location: France
Contact:

Post by Tobbe »

Sito tror jag det heter!

Okej! Vilka munstycken på ett ungefär är bra att köpa till test reporna.

Kallare stift?

/Tobias
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...
Posts: 3635
Joined: Wed 03 Sep 2003, 20:40
Location: Sweden
Contact:

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tobbe</i>
<br />Sito tror jag det heter!

Okej! Vilka munstycken på ett ungefär är bra att köpa till test reporna.

Kallare stift?

/Tobias
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

vad sitter det för huvudmunstycke idag?

kallare stift är t.ex #7 istället för #6 (NGK).

Sito är inget supertrim, kanske räcker det med 1-2 steg större huvudmunstycke?

Federico
User avatar
SoulBoy
Lärling
Lärling
Posts: 313
Joined: Mon 01 Nov 2004, 22:58
Location: Stockholm

Post by SoulBoy »

Hej

Bör man även byta tomgångsmunstycke när man satt på trimpipa?

/Ronny
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by SoulBoy</i>
<br />Hej
Bör man även byta tomgångsmunstycke när man satt på trimpipa?
/Ronny
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Det är lite beroende på till vilken grad du trimmat, om du har trimmat 'hela vägen' så borde man ställa om gasaren för varje ändring, men om du bara tryckt på en effektljuddämpare så skall du inte behöva byta lågfartsmunstycke.

/Calle
User avatar
SoulBoy
Lärling
Lärling
Posts: 313
Joined: Mon 01 Nov 2004, 22:58
Location: Stockholm

Post by SoulBoy »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by SoulBoy</i>
<br />Hej
Bör man även byta tomgångsmunstycke när man satt på trimpipa?
/Ronny
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Det är lite beroende på till vilken grad du trimmat, om du har trimmat 'hela vägen' så borde man ställa om gasaren för varje ändring, men om du bara tryckt på en effektljuddämpare så skall du inte behöva byta lågfartsmunstycke.

/Calle
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag har bara satt dit ett SIP-blås.
Nu har jag varit tvungen att skruva upp tomgången rätt högt. Jag tänkte att ett större munstycke skulle hjälpa att ha lite lägre tomgång.

/Ronny
johan
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 46
Joined: Thu 22 Jul 2004, 18:51
Location: Göteborg Sweden

Post by johan »

upplever du att det gör någon skillnad i effekt med nya blåset då? är det värt besväret/pengarna? själv är man ju otrimmad so far..

/johan
User avatar
SoulBoy
Lärling
Lärling
Posts: 313
Joined: Mon 01 Nov 2004, 22:58
Location: Stockholm

Post by SoulBoy »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by johan</i>
<br />upplever du att det gör någon skillnad i effekt med nya blåset då? är det värt besväret/pengarna? själv är man ju otrimmad so far..

/johan
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Mer än att folk lägger märke till att man kommer åkandes? Lite skillnad märks det nog även om det kanske är mest psykologiskt. Om det sen är värt pengarna och besväret är väl en annan fråga, jag var hur som helst tvungen att byta avgasrör eftersom det gamla var perforerat av rost.

/Ronny
Post Reply