Hej!!
Jag har satt på ett trim avgas rör på min vespa 150cc -65:a.
Bör jag nu sätta på ett större munstycke i fuggen eller är det bra med orginal? Om det ska in större, vilken storlek bör det ha?
Mvh Tobias
Avgasrör!!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tobbe</i>
<br />Hej!!
Jag har satt på ett trim avgas rör på min vespa 150cc -65:a.
Bör jag nu sätta på ett större munstycke i fuggen eller är det bra med orginal? Om det ska in större, vilken storlek bör det ha?
Mvh Tobias
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
man ska ha större munstycke med trimpipa, gärna ett steg kallare stift också. vilket avgasystem har du?
Federico
<br />Hej!!
Jag har satt på ett trim avgas rör på min vespa 150cc -65:a.
Bör jag nu sätta på ett större munstycke i fuggen eller är det bra med orginal? Om det ska in större, vilken storlek bör det ha?
Mvh Tobias
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
man ska ha större munstycke med trimpipa, gärna ett steg kallare stift också. vilket avgasystem har du?
Federico
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tobbe</i>
<br />Sito tror jag det heter!
Okej! Vilka munstycken på ett ungefär är bra att köpa till test reporna.
Kallare stift?
/Tobias
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
vad sitter det för huvudmunstycke idag?
kallare stift är t.ex #7 istället för #6 (NGK).
Sito är inget supertrim, kanske räcker det med 1-2 steg större huvudmunstycke?
Federico
<br />Sito tror jag det heter!
Okej! Vilka munstycken på ett ungefär är bra att köpa till test reporna.
Kallare stift?
/Tobias
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
vad sitter det för huvudmunstycke idag?
kallare stift är t.ex #7 istället för #6 (NGK).
Sito är inget supertrim, kanske räcker det med 1-2 steg större huvudmunstycke?
Federico
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by SoulBoy</i>
<br />Hej
Bör man även byta tomgångsmunstycke när man satt på trimpipa?
/Ronny
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det är lite beroende på till vilken grad du trimmat, om du har trimmat 'hela vägen' så borde man ställa om gasaren för varje ändring, men om du bara tryckt på en effektljuddämpare så skall du inte behöva byta lågfartsmunstycke.
/Calle
<br />Hej
Bör man även byta tomgångsmunstycke när man satt på trimpipa?
/Ronny
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det är lite beroende på till vilken grad du trimmat, om du har trimmat 'hela vägen' så borde man ställa om gasaren för varje ändring, men om du bara tryckt på en effektljuddämpare så skall du inte behöva byta lågfartsmunstycke.
/Calle
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by SoulBoy</i>
<br />Hej
Bör man även byta tomgångsmunstycke när man satt på trimpipa?
/Ronny
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det är lite beroende på till vilken grad du trimmat, om du har trimmat 'hela vägen' så borde man ställa om gasaren för varje ändring, men om du bara tryckt på en effektljuddämpare så skall du inte behöva byta lågfartsmunstycke.
/Calle
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag har bara satt dit ett SIP-blås.
Nu har jag varit tvungen att skruva upp tomgången rätt högt. Jag tänkte att ett större munstycke skulle hjälpa att ha lite lägre tomgång.
/Ronny
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by SoulBoy</i>
<br />Hej
Bör man även byta tomgångsmunstycke när man satt på trimpipa?
/Ronny
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det är lite beroende på till vilken grad du trimmat, om du har trimmat 'hela vägen' så borde man ställa om gasaren för varje ändring, men om du bara tryckt på en effektljuddämpare så skall du inte behöva byta lågfartsmunstycke.
/Calle
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag har bara satt dit ett SIP-blås.
Nu har jag varit tvungen att skruva upp tomgången rätt högt. Jag tänkte att ett större munstycke skulle hjälpa att ha lite lägre tomgång.
/Ronny
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by johan</i>
<br />upplever du att det gör någon skillnad i effekt med nya blåset då? är det värt besväret/pengarna? själv är man ju otrimmad so far..
/johan
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Mer än att folk lägger märke till att man kommer åkandes? Lite skillnad märks det nog även om det kanske är mest psykologiskt. Om det sen är värt pengarna och besväret är väl en annan fråga, jag var hur som helst tvungen att byta avgasrör eftersom det gamla var perforerat av rost.
/Ronny
<br />upplever du att det gör någon skillnad i effekt med nya blåset då? är det värt besväret/pengarna? själv är man ju otrimmad so far..
/johan
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Mer än att folk lägger märke till att man kommer åkandes? Lite skillnad märks det nog även om det kanske är mest psykologiskt. Om det sen är värt pengarna och besväret är väl en annan fråga, jag var hur som helst tvungen att byta avgasrör eftersom det gamla var perforerat av rost.
/Ronny