4.th World Vespa Oldtimer Meeting - München, 18-20 juni 2010
4.th World Vespa Oldtimer Meeting - München, 18-20 juni 2010
The Veteran Friends of Munich would like to celebrate their ten year jubilee with all our international Vespa friends. Our fourth world vespa veteran meeting will be something really special. The title of the meeting is “100 Fari Bassi” 100 fenderlight vespas – we are truly looking forward to a unique and historical event. All licenced Vespas from A.C.M.A, Douglas, Hoffmann, Moto Vespa Madrid, and Piaggio “1946-1954″ are very welcome. We have now secured the beautiful castle of Schloss Seefeld for this occasion. As an absolute highlight we invite all participants to a magnificent boatride on Ammersee. We wish all our friends a safe ride to Munich and happy days.
The Venue will be held in the region between Ammersee und Wörthsee at Seefeld Castle - approximately 35km south west from München
Date: 18. - 20. June 2010
website: http://www.vespafreun.de/100/
More general info on Vespa Oltimer Freunde München:
http://vespafreun.de/
or
http://www.vespa-forever.de/53101599e01 ... ndexb.html
The Venue will be held in the region between Ammersee und Wörthsee at Seefeld Castle - approximately 35km south west from München
Date: 18. - 20. June 2010
website: http://www.vespafreun.de/100/
More general info on Vespa Oltimer Freunde München:
http://vespafreun.de/
or
http://www.vespa-forever.de/53101599e01 ... ndexb.html
"Blech und Freude Rollerjungen"
- Peter Sundfeldt
- Lärling
- Posts: 306
- Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
- Location: Linnéstaden, Göteborg
- Contact:

Tja,... den här ursprungsdansken från Stockholm, Eyvind Larsen, var på många råfräcka uppdrag i efterkrigs-Europa med sina välpackade låglampor. Kunde han, så kan väl vi.


Sy upp några så'na däringa bensköldsbanér efter Patriks original, fara nedåt i försommar-Europa och hoppas på fin hållbarhet. I fädrens fotspår, liksom.

Eller, om man är på det humöret, kan man ta mitt 1350 kg-släp bakom en snåldjävla diesel av sen årgång. Det släpet rymmer lätt fyra låglampor, till och med fem om de får trängas lite.
Fast låglamps-trailerqueens är inte mycket att skriva hem om. Det är ju däremot de som kör för egen maskin. Ohoj, Seagrove herr redaktör'n, det här är väl något för er hoj? Jag kan plåta.
Fast när jag läst lite mera, inser jag att de kanske inte tycker det är så fräckt med en väldigt patinerad, i det här gänget, sen hoj. Välrenoverade i rader, begränsat deltagarantal till 100 stycken låglampor, finklätt till middagen, förhållandevis dyr anmälningsavgift och någon form av plakett.
En kul idé på något sätt ändå, och träffade faktiskt Mika Hahn av en tillfällighet i december 2008 på Meilenwerk http://www.meilenwerk.de/Meilenwerk_Due ... _index.php i Düsseldorf, där han har sitt kontor.


Satt och pratade länge, köpte några av hans böcker och förstod hans obegränsade passion för riktigt gamla Vespor. Mika Hahn har finskt påbrå, pratar väldigt bra engelska och är kul att lyssna på.
/Peter Sundfeldt
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Eivinds bilder är fantastiska. Herrn i kostym med sin VS1... Lutade han sig fram och drog på fullt varje morgon på väg till jobbet?
Tror, nej vet, att din skulle vara så välkommen. Renoverad är alltid alltid sämre än original. Flera av 98:orna som ligger uppställda är orenoverade (i alla fall inte omlackade), det vet jag.
Hur stelt det är med bal och sånt vet jag däremot inte. Personligen tycker jag att det ligger i tiden att svida om till kostym, fästa Piaggiomärket i kavajslaget och skåla - det är dags för lite stil, helt enkelt.
Jag och Tobias anmäler oss inom kort. Hur vi tar oss dit är däremot inte klart, men T är ju planeringskungen så jag känner mig helt lugn. Det vore fantastiskt kul om fler följde med.
Tror, nej vet, att din skulle vara så välkommen. Renoverad är alltid alltid sämre än original. Flera av 98:orna som ligger uppställda är orenoverade (i alla fall inte omlackade), det vet jag.
Hur stelt det är med bal och sånt vet jag däremot inte. Personligen tycker jag att det ligger i tiden att svida om till kostym, fästa Piaggiomärket i kavajslaget och skåla - det är dags för lite stil, helt enkelt.
Jag och Tobias anmäler oss inom kort. Hur vi tar oss dit är däremot inte klart, men T är ju planeringskungen så jag känner mig helt lugn. Det vore fantastiskt kul om fler följde med.
Pratade med 2 finska herrar ( herr T och herr O) i en finsk bastu i Oktober om denna träff. De hade tänkt sig dit och hade för övrigt bevistat flera av munchen-träffarna tidigare år. Bekymmret var att redan i oktober så var det inte många av de 100 biljetterna kvar trodde dom...
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
- Peter Sundfeldt
- Lärling
- Posts: 306
- Joined: Tue 24 Oct 2006, 00:20
- Location: Linnéstaden, Göteborg
- Contact:
Jag kan tänka mig att det är massor med italienare som ta sig över alperna till "Monaco"... enl de är det ju Italiens nordligaste stad 
Pratade med Robin Davy idag och han tyckte det var kul att vi ville komma ifrån Stockholm - så nu är Patrik & jag anmälda.
De har satt gränsen på 100 (+ XYZ) för att kunna säkerställa att alla kan vara med på de olika aktiviteterna. Om ni tar kontakt med honom snart finns det säkerligen möjlighet att få en plats.
/Tobias
( Tack Peter för tips om Meilenwerk - upptäckte att de även hade en dependance i mina gamla hemtrakter - Böblingen vid Stuttgart (Porsche town) där de finns i en gamla flygplatsbyggnad... tycker om deras lätt tacky hotell ( www.v8hotel.de ) - kanske nått för montörn ifrån Linköping och familj när de är på väg igenom Europa)

Pratade med Robin Davy idag och han tyckte det var kul att vi ville komma ifrån Stockholm - så nu är Patrik & jag anmälda.
De har satt gränsen på 100 (+ XYZ) för att kunna säkerställa att alla kan vara med på de olika aktiviteterna. Om ni tar kontakt med honom snart finns det säkerligen möjlighet att få en plats.
/Tobias
( Tack Peter för tips om Meilenwerk - upptäckte att de även hade en dependance i mina gamla hemtrakter - Böblingen vid Stuttgart (Porsche town) där de finns i en gamla flygplatsbyggnad... tycker om deras lätt tacky hotell ( www.v8hotel.de ) - kanske nått för montörn ifrån Linköping och familj när de är på väg igenom Europa)
"Blech und Freude Rollerjungen"
- Micool1972
- Entusiast
- Posts: 192
- Joined: Sun 03 Jun 2007, 09:32
- Location: Lund Sweden
http://www.youtube.com/watch?v=hl2NlSTb0x0
http://www.youtube.com/watch?v=bQ3PsZJT ... ure=relate
lite film från tyska vasserfestivalen
http://www.youtube.com/watch?v=bQ3PsZJT ... ure=relate
lite film från tyska vasserfestivalen
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr