Lambretta Vega STULEN

Här diskuterar vi Lambrettor!
Post Reply
Sledge
Drömmare
Drömmare

Lambretta Vega STULEN

Post by Sledge »

I kväll hände det. Min Lambretta Vega (Jepp, den gröna snygga och bara min!) förvann utanför Bar Centro, Gbg. Ser ni den så vet ni att den är min. Det finns ingen likadan ute på vägarna och jag har inte sålt den, oavsett vad ev, moppetjyvar kan haspla ur sig. Kill on the spot.

Ser ni, eller hör ngt... Så ring mig eller polisen.
0733-244666
(Polisen: 11414)

/Jonas
-----------

Jonas "Sledge"
Woodstock

Re: Lambretta Vega STULEN

Post by Woodstock »

Sledge wrote:I kväll hände det. Min Lambretta Vega (Jepp, den gröna snygga och bara min!) förvann utanför Bar Centro, Gbg. Ser ni den så vet ni att den är min. Det finns ingen likadan ute på vägarna och jag har inte sålt den, oavsett vad ev, moppetjyvar kan haspla ur sig. Kill on the spot.

0733-244666

/Jonas
F-n, vad trist...beklagar!

Du kan ju alltid prova att sätta ut en köpesannons i lokalpressen eller på Blocket om att du vill köpa en Lambretta-moped och hoppas att tjuvarna hör av sig. Jag har en polare som fick tillbaks sin stulna mc på detta vis. Kanske värt att testa?

Lycka till och hoppas du får tillbaka den!

Mvh

/ Fredrik
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Re: Lambretta Vega STULEN

Post by Federico »

Woodstock wrote:
Sledge wrote:I kväll hände det. Min Lambretta Vega (Jepp, den gröna snygga och bara min!) förvann utanför Bar Centro, Gbg. Ser ni den så vet ni att den är min. Det finns ingen likadan ute på vägarna och jag har inte sålt den, oavsett vad ev, moppetjyvar kan haspla ur sig. Kill on the spot.

0733-244666

/Jonas
F-n, vad trist...beklagar!

Du kan ju alltid prova att sätta ut en köpesannons i lokalpressen eller på Blocket om att du vill köpa en Lambretta-moped och hoppas att tjuvarna hör av sig. Jag har en polare som fick tillbaks sin stulna mc på detta vis. Kanske värt att testa?

Lycka till och hoppas du får tillbaka den!

Mvh

/ Fredrik
för många år sedan var det en kille i stockholm som satte upp massor lappar i stan med bild på sin stulna vespa och en hittelön. efter några dagar ringde en skummis som hade "hittat" den. tror inte att hittesumman var speciellt hög, men tjuven insåg säkert att fordonet var unikt och svårt att sälja vidare eller bruka själv utan att synas.
Federico
LENY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Reclaim the VEGA

Post by LENY »

Jonas VEGA är återtagen, försedd med skurk och allt.
Tillslaget skedde den 23 dec utanför Svenska Mässan i Göteborg.

Vill bara meddela detta så att ni vet att det är Jonas, den rättmätige ägaren, som framför fordonet imorgon på nyårs rideouten så att han slipper få en massa bounty hunters efter sig :-)

//Leif
Lambretta LUNA 50s Sport -68
Lambretta LUNA 50s Sport -69
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Hurra för återhittad skoter! Vet någon hur det skedde, dramatiska detaljer, skicket?
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Re: Reclaim the VEGA

Post by jencla »

LENY wrote:Jonas VEGA är återtagen, försedd med skurk och allt.
Tillslaget skedde den 23 dec utanför Svenska Mässan i Göteborg.

Vill bara meddela detta så att ni vet att det är Jonas, den rättmätige ägaren, som framför fordonet imorgon på nyårs rideouten så att han slipper få en massa bounty hunters efter sig :-)

//Leif
YES, grattis Jonas! Hur mår Lambrettan, är den mycket sönderkörd? Och hur mår skurken :twisted:
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
skrevspark
Entusiast
Entusiast

Post by skrevspark »

Fy fan vad kul, hoppas att tjuven åkte på rejält med stryk..
Aprillia Habana 50cc
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Grattis! det är inte första gången detta händer i GBG, lika härligt att höra varje gång.
Federico
Woodstock

Post by Woodstock »

Grattis, himla kul! :D Hoppas ni gav tjuven ordentligt med bank!

Mvh

/ Fredrik
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Underbart!
Borgar för ett bra 2010!
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
LENY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by LENY »

OK, storyn i korthet:
Jag och sönerna Alex o Andreas cruisade längs 158:an "looking for trouble" ( hade varit på Mediamarkt och blivit snuvad på en produkt som de dagen innan lovat att de skulle packa upp typ en pall av :-/ )
när Jonas ringer och meddelar att Vega:n synts i ICA Focus garaget för typ 15 min sedan.
Vi slinker snyggt in på Linnégatan och hämtar upp Jonas vid Järntorget liksom i farten.
Transporten mellan Järntorget och Korsvägen kan vi inte redogöra för. Det kan varit en reva i rum/tid dimensionen eller nåt, för plötsligt var vi bara framme!

Runt i rondellen o ner mot Liseberg, och vem kommer där om inte en skurk på en Vega som verkar bekant. Jonas o Alex hoppar ut i rusningstrafiken och kutar efter skurken, med en fart som jag inte trodde om dessa herrar?! Hade polisen varit där med fartkameror hade de troligen dragit på sig böter.....
Själv gör jag en handbromssladd över spårvagnsspåren och tar upp jakten med min Yaris. Den jakten blir inte så lång, eftersom J och A hunnit upp honom och fått honom att sitta av scootern, har inte klart för mig hur mycket hjälp han fick med just det momentet.
När jag kom fram försökte jag i alla fall vara hygglig och hjälpa honom av med hjälmen, utan att lossa på hakremmen :-) Men den knoppen satt visst bättre än jag trodde.

Sen ringde vi polisen som hämtade skurken som förhoppningsvis fick en innesittarkväll istf uppesittarkväll

//Leny
PS möjligen fick vi fel man. Han hade ju fått Scootern av "Kjell"
Dessutom verkade han vara en vanlig handyman, polisen plockade skruvmejslar och annat bra att ha ur fickorna på honom. En dryg halvliter handtvätt hade han också i innerfickan, Brandy nånting, men det håller väl baconfebern borta det med om man smörjer händerna då och då
Lambretta LUNA 50s Sport -68
Lambretta LUNA 50s Sport -69
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Jaså, av Kjell? Det är säkert helt vanligt att kompisar och så donerar skotrar till alla mer eller mindre bekanta? Måste röra mig i helt fel kretsar, här ger ingen skotrar till mig... :cry:

Och verktygen hade han givetvis, för han visste ju att gamla skotrar behöver repareras allt emellanåt. Ni kommer väl ihåg att ge klubbens rekryteringspapper åt honom, han kan ju vara bra på att hjälpa fixa upp era skotrar också i framtiden ... :roll:
Post Reply