Tips: Någon nära Karlsoga som vill köpa en PX från -79?

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Post Reply
LIJ
Entusiast
Entusiast

Tips: Någon nära Karlsoga som vill köpa en PX från -79?

Post by LIJ »

Kan detta vara något för nån scooterfrälst värmlänning? Den tycks inte vara såld.

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ight=vespa
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Re: Tips: Någon nära Karlsoga som vill köpa en PX från -79?

Post by Hedge »

Bra pris. Montera ur motorn och sälj ramen med papper. Perfekt.

/G
LIJ wrote:Kan detta vara något för nån scooterfrälst värmlänning? Den tycks inte vara såld.

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... ight=vespa
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
vespaman
Entusiast
Entusiast

Post by vespaman »

Nu är den köpt :)

Tackar för tipset, nu är frågan om min Touring skall bli med 200 direkt eller om jag skall använda denna istället ett tag.

Var lite jobbigt att köra hem den i snömodden till garaget på jobbet.
LIJ
Entusiast
Entusiast

Post by LIJ »

Vad roligt att den hittade ett hem! Det var en ren slump att jag hittade den. Lycka till med eventuella motorbytesprojekt.
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

vespaman wrote: Var lite jobbigt att köra hem den i snömodden till garaget på jobbet.
Körde du den från Karlskoga till Sumpan i snömodden eller jobbar du i Karlskoga?
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
vespaman
Entusiast
Entusiast

Post by vespaman »

Hehe, nä killen som sålde den jobbade i Årsta, och han ordnade transport upp till stockholm till påföljande dag, så det löste sig över all förväntan. Ibland har man tur. Men eftersom det råder total torka på 200:or just nu, så var jag berädd att åka o hämta, hade det behövts.

Skulle vilja provköra fullt ut, hoppas att det töar upp lite granna i morrn. :)
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

vespaman wrote:Skulle vilja provköra fullt ut, hoppas att det töar upp lite granna i morrn. :)
Det är egentligen bättre att det inte töar upp. Är temperaturen runt 0 är det som värst att köra Vespa. Med några minusgrader är det faktiskt inte så hemskt halt, förutsatt att det är plogat och sandat.
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
vespaman
Entusiast
Entusiast

Post by vespaman »

Vet inte om det finna några bra ställen, möjligen motorvägarna, men nästan överallt ligger det moddsträngar. Möjligen är jag för gammal... :)

Skulle behöva testa att dra igenom alla växlar med lite belastning, för att avgöra om jag skall passa på att renovera låddan under vintern, samt kolla maxfarten med gps, för att få en känsla för allmänstatusen.

Kom iofs på att jag skulle kunna testa i södralänken tunnlarna.
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

vespaman wrote:Kom iofs på att jag skulle kunna testa i södralänken tunnlarna.
Ja, ska man testa prestandan på allvar är det nog säkrast att det är torrt och tinat.
Post Reply