Min PX var lite bluddrig. Svårstartad, dog på låga varv.
Jag provade att putsa extra på kromet, sätta på en badge bar, byta till en glänsade galjonsfigur med vingar på framstänkan. Inget hjälpte. Inte ens att tuta extra mycket på den nya, roliga Kalle Anka-tutan med gummibälg gjorde nytta. Jag var till och med i kontakt med både EHR motor och BD-Robert för att kolla om de kunde fixa fram en snygg röd/vit coustumlimpa. Till slut satte jag på en riktigt snygg bumper på framstänkan och ett modsmärke i plåt på carlifonia baren där bak och trodde jag var hemma. Men icke. Samma bludder på låga varv. Ni som har samma problem: Testa att byta tändstift. Jag gjorde det till slut. Nu går den som en klocka. Och snygg är den. Men jag tror ändå att den skulle gå lite snabbare om jag bytte sadel.
Byta tändstift
-
- Nybörjare
Hmm, typ denna kanske?

Jag fann den hos Scootrs, här http://scootrs.com/category.cfm?category=96&StartRow=51. De har en del annat kul också, t ex en sadel med Union Jack
Och, javisst, min Vespa går MYCKET bättre med den blanka vackra kromade fläktkåpan jag köpte av dig
/jens

Jag fann den hos Scootrs, här http://scootrs.com/category.cfm?category=96&StartRow=51. De har en del annat kul också, t ex en sadel med Union Jack

Och, javisst, min Vespa går MYCKET bättre med den blanka vackra kromade fläktkåpan jag köpte av dig

/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
-
- Nybörjare
Nitar på sadeln sparar tändstift
Jag undrar om inte den här sadeln (fast röd/vit) gör att en PX går bäst ändå. Jag har hört att nitar på sadeln gör att man inte behöver byta tändstift lika ofta.

Det här är ett annat alternativ.
Trots att det ser ut som en korsning mellan en damsko och en Hank Williams-skjorta, mes sin brodyr, kan jag inte låta bli att gilla den.

Eftersom att den här tråden ligger under "Så funkar det" så kanske jag måste lägga till: Det funkar nämligen som så att jag tycker att min röd/vita PX bara ska vara bara just röd och vit och jag stör mig på allt svart. tex sadeln, gummit till kicken, golvmattan osv. Så nu vill jag ha en röd och vit sadel. Det är så det funkar i min hjärna.
Dessutom måste jag bara påpeka, med anledning av alla åsikter här på forumet om att en PX ska bevaras i sitt orginalskick, att en PX är ypperlig att pimpa.
Den är kantig, för hög och helt enkelt lite ful. Då är det bara att göra som i skolan: Är man inte snyggast i klassen kan man alltid bli klassens clown.

Det här är ett annat alternativ.
Trots att det ser ut som en korsning mellan en damsko och en Hank Williams-skjorta, mes sin brodyr, kan jag inte låta bli att gilla den.

Eftersom att den här tråden ligger under "Så funkar det" så kanske jag måste lägga till: Det funkar nämligen som så att jag tycker att min röd/vita PX bara ska vara bara just röd och vit och jag stör mig på allt svart. tex sadeln, gummit till kicken, golvmattan osv. Så nu vill jag ha en röd och vit sadel. Det är så det funkar i min hjärna.
Dessutom måste jag bara påpeka, med anledning av alla åsikter här på forumet om att en PX ska bevaras i sitt orginalskick, att en PX är ypperlig att pimpa.
Den är kantig, för hög och helt enkelt lite ful. Då är det bara att göra som i skolan: Är man inte snyggast i klassen kan man alltid bli klassens clown.