Vi har redan sett nya Vespa 300 Sport från Milano Mässan men jag har inte sett något här på Forumet om Lambretta's återkomst med 2-hjulingar det finns bara två bilder på den men med en 125cc 4-takts knota som tyvärr inte ser ut som en från Piaggio, snarare en Kymco eller hemska tanke något Kinesiskt. Men i mina ögon ser det helt OK ut (edit: efter att ha tittat på bilden ett tag nu så är den ju jätteläcker, Lambretta lång väg!!!!), kul om man verkligen lyckades med att återuppliva varumärket Lambretta.....
DP says: Nu väntar vi på vad som landar i Svedala sommaren 2010....
ser ut som när en totalt okunnig ska teckna av något specifikt fordon, i det här fallet en S3 lambretta. de vackra detaljerna är totalt förstörda eller borta, framparti som påminner mer om en Puch Alabama mkII. hur kan man misslyckas så brutalt med tutkåpan?
Håller med Pata, detta är något som skulle kunna sitta i en karusell på ett nöjesfält.
Kollade lite på lambrettas hemsida där de säljer två scootrar som jag har sett med andra namn, från kina. köper de verkligen in och stämpla dem me sitt märke?
Jämfört med tidigare försök att rebadga kinamoppar till Lambretta är det här ju ett stort steg framåt. Jag tycker designen är helt OK i sig. Problemet är väl att de förmodligen är förkrympta jämfört med en klassisk Lammy och det gör nog att de inte riktigt kan betraktas som "riktiga" MC-scootrar.
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Men det finns ju dom som kan få till det på riktigt också
Jag och Michaele L blev svårt köpsjuka när vi såg engelskbyggda Scomadi Super Leggera 250 på årets EuroLambretta i England. Byggs i 10 ex i mycket kolfiber och med motor från Vespa GTS250. OK, 4-takt och automat men så dj-a cool
Ser ju hysteriskt konstig ut... Lite som en pappskiva med en tecknad scooter. när jag tittar på affischerna bakom och sedan tillbaka till Paton ger den intrycket av att vara 2D.
Ok, nog om det, den är ju i alla fall mycket mindre ful än nuvarande Pato:
Enligt cyberscooter ska delar av karossen faktiskt vara gjord i plåt. Motorn är dock en simpel historia på 9 hästar, förmodligen samma som sitter i många andra kinascootrar. Tillverkningen sker förstås i Kina.
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"