Har jag missat något?
Jag trodde att en matrikel var en klubbs medlemsförteckning, för att man t-ex skulle kunna hitta andra scooteråkare i närheten av sig själv.
Här är det en lista med olika Vespor.. !? http://www.scooterklubben.com/matrikeln
Vår eminente webbmaster wanten jobbar hårt för att få till det. Men, det tål att upprepas, allt jobb i en ideell förening som SSK görs på fritid, i konkurrens med allt annat man måste hinna med ...
/jens
fritte wrote:arbetet är väl ingen som klagar på, det är det underliga utformningen av matrikeln som ingen begriper, är den konstnärlig?
Det är väl just arbetet du klagar på? Jag tycker du är respektlös mot andras engagemang och arbete. Lätt att hänga i ett forum hela dagarna och ha åsikter om allt och alla.
fritte wrote:arbetet är väl ingen som klagar på, det är det underliga utformningen av matrikeln som ingen begriper, är den konstnärlig?
Det är väl just arbetet du klagar på? Jag tycker du är respektlös mot andras engagemang och arbete. Lätt att hänga i ett forum hela dagarna och ha åsikter om allt och alla.
/Ronny
Jag håller faktiskt med Ronny!
Om du är ute och fiskar efter att få jobba i SSK så får du mer än gärna göra det. Jag sitter med i valberedningen så skicka bara ett PM till mig så hittar vi något du kan göra, något som folk klagar på mycket, så vi får bort det problemet snabbt och folk blir nöjda.
Du verkar ju ha den fantastiska förmågan att hitta fel på saker och ting snabbt så detta låter ju som ett toppen jobb för dig.
Jag är nybliven Vespaägare och således nybliven SSK:are. När jag som ny medlem fick hemskickat ett brev där det stod att man enkelt kunde finna likasinnade i närheten av sin egen hemkommun genom att gå in på SSK´s matrikel och titta, blev jag givetvis nyfiken! När jag sedan går in där och hittare en lista på Scootrar så blev jag ganska förvånad.
Då är det väl på sin plats att fråga hur webmastern har tänkt? Jag även mailat honom om detta.
Jag har varit och är med i ett antal mindre föreningar och jag vet att all form av ideellt arbete i en förening är en helig ko som man helst inte ska kritisera. Vad jag kan läsa så har "fritte" i all välmening liksom jag, undrat hur det är tänkt att matrikeln ska upplysa oss om var vi kan hitta likasinnade så som den ser ut nu.
Det är tråkigt att folk (fritte) ska bli påhoppade så fort man har en åsikt om något som någon annan (webmastern) har gjort på sin lediga tid. Bara för att det är ett ideelt arbete innebär det väl inte att allt som görs är jättebra hela tiden eller?
I övrigt tycker jag att klubbens tidning och hemsida är väldigt bra och informativt upplagt.
Sorry, jag har missat den pågående diskussionen här.
Som sagt, matrikeln ska göras mer lätthanterlig. Nya webben bygger på ett open source-system som vi modifierar så det passar våra behov.
Matrikeln och en del annat bakomliggande bygger fortfarande på standardmoduler. Detta är saker som jag kommer att jobba mer med så fort tid och annat klaffar som det ska.
Jag har gjort en del saker åt matrikeln redan nu, men jag jobbar i bakgrunden och tänker inte släppa lös någon testlänk som det ser ut nu.
Jag inleder med att säga att detta inte är kritik och medge att jag är en tönt, som inte hittar något bland mina diffusa pappershögar. Så jag måste fråga: Var hittar jag användarid och lösenord för klubbensidorna? Helst skulle jag ha det automatiskt kopplad till min vanliga användarkod så att jag skulle slippa fundera på multipla inloggningar. Men det är antagligen besvärligt att förverkliga så man får finna sig i det? Jag har lyckats logga in för ett år sedan tror jag, på gamla hemdatorn, här på jobbet och nya hemdatorn har jag aldrig kunnat göra det. Man är som sagt diffus. Så klubbsidorna är helt okända för mig trots att jag är medlem. Och det är litet trist.
Aha, så jag skall alltså försöka hitta mitt medlemsnummer då. Dags att kavla upp ärmarna och grabba en spade! Det fanns visst på kuvertet, om jag inte helt kommer fel ihåg. Något kuvert borde finnas någonstans...
SSK:s medlemmar kan nu på ett smidigt sätt söka i vårt medlemsregister.
Det är ju kul om våra medlemmar fyller i sina scooterinnehav också. Det blir roligare att söka ju fler som registrerar sina pärlor.