På sistone har jag märkt att centralstödet tagit när jag svängt vänster. Jag kikade i veckan på stödet och konstaterade att det ju blivit krökt! Så drog jag mig till minnes en gång för ett litet tag sedan då min son satt på den parkerade motorcykeln. Och gungade på den medan han lyssnade på sin mp3-spelare... Jag frågade honom vad han pysslade med, men tänkte inte på att kontrollera om stödet hållt. Det hade det alltså inte. Nåja, av med det då och rikta upp det tänkter jag nu. Men uj uj uj, vilket skitmek det blev. Först skulle bakhjulet av. Men jag borstade inte gängorna på bakbromspinnen (motsvarande vajerfunktion), och vips gick den av. Fan! Av med hjulet, av med avgasröret och höger passagerarfotstöd med tillhörande detaljer och så skulle genomgående rör som stödet sitter på ur. Men icke! Det hade tydligen blivit litet elliptiskt av misshandeln, så den gick bara inte att få ur. Jaha, fram med tigersåg och såga av fanstyget, det gick preciiiis att få in bladet utan att förstöra något annat än genomgående rör. Och så kunde jag ta av stödet och banka det rakt igen. Jag passade på att blästra och måla det medan jag var igång.
Nu ringde jag min lokala MC affär, Jones MC för pris på delarna och det var i alla fall billiga grejer, ca 250 kronor för bägge detaljer.
Sensmoralen är alltså, låt inte tonåringen leka gunga på bönpallen på Innovan.

Mvh,
PapaD