Köpa från Italien

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
borje
Nybörjare
Nybörjare

Köpa från Italien

Post by borje »

Är det någon som har handlat från denna firma i Italien? Erfarenheter?

WW LA VESPA DUE - Tel. +39.0818270111 - UFFICI E DEPOSITO - VENDITA SOLO ON-LINE - 80044 OTTAVIANO (NA) ITALY -
www.lavespadue.it
/Börje
Touring 150cc, 62'a, VGLB1T
BD-Robert
Entusiast
Entusiast

Post by BD-Robert »

vill ge ett litet varning..
priserna på siten är mindre än hälften än inköpspriset för oss handlare..
alltså måste det vara nånting som inte stämmer..
stulna delar kanske? eller rentav en blåsning?
Ottaviano är känd för att vara ett mafia tillhål " har själv bott i grannstaden i över 10 år.."
så chansen är mkt stor att ett företag som säljer delar till så lågt pris är finansierad av camorran i ett försök att tvätta pengar..
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Finns en tråd på Vespa Club Romas forum där de verkar vara överens om att undvika den "affären". DA EVITARE!
http://www.vespaclubroma.it/forum/viewtopic.php?t=2610

Jag har köpt småsaker av liknande säljare ibland, men då via deras ebay stores. Inbillar mig att det är lite säkrare. Tror att lavespadue hade en tidigare, men den verkar vara borttagen.

Letar du några speciella delar som du inte hittar någon annanstans eller var det priset som lockade?

Och till Robert: Hur många bryr sig om varför det är billigt?
Om det är små barn som står barfota i krombad, maffian som ligger bakom eller något annat måste det väl ändå vara få som bryr sig om?
/P
BD-Robert
Entusiast
Entusiast

Post by BD-Robert »

sitter man i sin lilla solskenslägenhet i Sverige så spelar det kanske ingen roll..
men jag som känner folk som både blivit rånade och andra mkt värre saker reager givetvis om jag misstänker camorran ligger bakom nånting..
borje
Nybörjare
Nybörjare

Post by borje »

Paka wrote:
Letar du några speciella delar som du inte hittar någon annanstans eller var det priset som lockade?

/P
Ja jag letar efter bromstrumma se min andra tråd om bakbroms http://www.scooterklubben.com/forum_new ... php?t=5092
Touring 150cc, 62'a, VGLB1T
Post Reply