Överdosera...pja, om du fyller hela vevhuset plus avgassystemet med startgas och kickar, kan du få en fin knall och eventuellt skador i samband med det. Sen innehåller startgas ingen smörjning heller, så alltför idog användning på en tvåtaktare skall man nog undvika, speciellt om man misstänker att det är problem med bränsletillförseln.
Startgas är en blandning av pentan och eter.
Mvh
Guran
Thomas wrote:Hej
En öppen fråga.. Kan man över dosera med startgas..
Och vad är startgas..
thomas in da house:
Kan man över dosera med startgas..
Bör nog inte inandas i större mängder, kan nog leda till div problem däremot lärde min lokale biodlare mig något som startgas är bra till, är hyperallergisk mot getingstick och misstänkte getingbo både i verkstan (just nu står det 3 st "Getingar" Vespa där) och huset, Börje tillkallades med sin dräkt och med en flaska startgas gick han till attack, tydligen sövdes getingarna ner sen stoppade han boet i en plastpåse och knöt ihop och drog iväg. Så nu när jag ser getingar kypa in & ut i hus & verkstad ger jag min på med startgas och ut ramlar som oftast ett par 3 getingar sen ser man dom inte mer....
DP wrote:Så nu när jag ser getingar kypa in & ut i hus & verkstad ger jag min på med startgas och ut ramlar som oftast ett par 3 getingar sen ser man dom inte mer....
DP says: Multispray precis som Lemon Pledge....
Heh, jag har använt CRC 5-56, fungerar också bra. getingarana sövs inte ner, men boet återvänder de inte mera till. Och det är bäst att spraya här och där på de övriga ytorna för att göra platsen allmänt obeboeligt.