Kolla bara detaljen med att ha signlarött INUTI de fyra kaxiga piporna bak. Stil och klass.
Guran
Federico wrote:oj oj, sånt gillar jag.
Federico wrote:oj oj, sånt gillar jag.
Hedge wrote:Visst är den underbar! Khamsin är ju en helt galen bil för övrigt, den toppar någonstans i närheten av 275 km/h (och vi snackar alltså om en 70-talare här) , men lyckas ändå vara sober och smakfull, något jag inte tycker moderna superbilar klarar av alls.
Kolla bara detaljen med att ha signlarött INUTI de fyra kaxiga piporna bak. Stil och klass.
Guran
Federico wrote:oj oj, sånt gillar jag.
Lotus Super Seven och alla senare kloner av den är ju byggsatsbilar så det sitter väldigt olika motorer i dem. De jag känt har gjort 150 på trean, sedan var det två växlar kvar. Kombinationen lätt bil och stark motor gjorde dem dramatiskt snabba. Me likeWoodstock wrote:patrikgrann wrote:Alfa 2000 eller en Lotus Super Seven. och kan man inte få upp den bilen över 150km/h så är det uppenbart skit bakom ratten!
måste en bil alltid vara snabb? räcker det inte med att den är snygg eller/och sportig? P1800 är väl ett bra exempel på en så kallad sportbil utan extrem motor. Nu hör den inte till mina favoriter, skulle också hellre ha en Amazon kombi eller vaför inte 140-express med plats för en vespa stående bak i bilen.jencla wrote:Lotus Super Seven och alla senare kloner av den är ju byggsatsbilar så det sitter väldigt olika motorer i dem. De jag känt har gjort 150 på trean, sedan var det två växlar kvar. Kombinationen lätt bil och stark motor gjorde dem dramatiskt snabba. Me likeWoodstock wrote:patrikgrann wrote:Alfa 2000 eller en Lotus Super Seven. och kan man inte få upp den bilen över 150km/h så är det uppenbart skit bakom ratten!
/jens
Du har helt rätt Federico, och Fiat 500 tillhör verkligen de fordon jag varit väldigt lockad av. För mig är det viktigt att mina fordon har karaktär och står ut lite i mängden. För länge sedan körde jag Renault 4 med ett jättelikt galonsoltak, den gick inte fort men jag gillade den skarpt.Federico wrote:måste en bil alltid vara snabb? räcker det inte med att den är snygg eller/och sportig?
Renault 4 (Laban, Fyra ståplatser, Fula L, Kommunistkiosk), Kärt barn har många namn, ägde jag i många år. Den köpte jag för 800 kr, körde 8000 mil och fick 300 kr när jag sålde den. Det kan man kalla bilekonomi.jencla wrote:Du har helt rätt Federico, och Fiat 500 tillhör verkligen de fordon jag varit väldigt lockad av. För mig är det viktigt att mina fordon har karaktär och står ut lite i mängden. För länge sedan körde jag Renault 4 med ett jättelikt galonsoltak, den gick inte fort men jag gillade den skarpt.Federico wrote:måste en bil alltid vara snabb? räcker det inte med att den är snygg eller/och sportig?
/jens
Kommer ihåg att Örebros största fastighetsbolag hade Renault 4 Fourgonnette (skåpet) som servicebilar när jag var liten.Martin O wrote:Renault 4 (Laban, Fyra ståplatser, Fula L, Kommunistkiosk), Kärt barn har många namn, ägde jag i många år. Den köpte jag för 800 kr, körde 8000 mil och fick 300 kr när jag sålde den. Det kan man kalla bilekonomi.jencla wrote:Du har helt rätt Federico, och Fiat 500 tillhör verkligen de fordon jag varit väldigt lockad av. För mig är det viktigt att mina fordon har karaktär och står ut lite i mängden. För länge sedan körde jag Renault 4 med ett jättelikt galonsoltak, den gick inte fort men jag gillade den skarpt.Federico wrote:måste en bil alltid vara snabb? räcker det inte med att den är snygg eller/och sportig?
/jens
Årtalet är lockande (jag är född 1976), men jag är väldigt specifik med min Carrera RSDP wrote:
wanten in da house:
Någon gång ska jag ha en Porsche 911 Carrera RS 2.7 från -73/74.
Har en kompis i Vimmerby som ska sälja en av sina 1976 Porsche 930 Turbo, en blivande ikon, kanske kunde vara något....
victor wrote:Eller varför inte en apful men turbindriven hoj (jay leno har en):