Tidigare i tråden berättade jag om att det kändes som om det inte kom fram tillräckligt med ström till startmotorn. Och så var det faktiskt.

"Gamla" batteriet...

... och det nya.
Bytte ut det som i faktabladen skulle vara till PX och klämde dit ett något djupare batteri med någon ampére till och därmed mera kräm. Då var det inga problem längre. Startar finfint med elstarten.

Vidare har jag haft en barncykelstol grymt smidigt monterad över bakre sittdynan. Tryckte på den över bara och säkrade med spännremmar.
Vill så småningom, när tid och ekonomi överensstämmer, montera på Bitubo dämpare (eller motsvarande kvalitet och funktion) både fram och bak. Läste i tidningen Scootering i våras (tror jag, kommer inte ihåg vilket nummer, tyvärr, någon som känner igen det?) en notis om ett engelskt företag som bygger om PX-gafflar så att de passar en 60-talare, men då vill jag vara försäkrad om att gaffeln inte blir för hög, vill förstås fortfarande ha originalrätt stuk och höjd mellan hjul och framskärm. Det går även att få ombyggnaden anpassad till ett skivbromsmontage, vilket naturligtvis är trevligt då frambromsen på en Touring är allt annat än effektiv. Men då tallar man ju i och för sig kraftigt på originaliteten. Fast med mer än dubbelt så mycket effekt till hands är det ändå rätt trevligt med en kommunikativ framvagn och bra frambroms. Så är inte fallet på min idag