Hej alla!
Har hittat en otroligt ball Bell hjälm. Dock otroligt sunkig inuti och hakbandet känns sådär. Finns det någon som håller på med sånt i Sverige eller är det ett gördetsjälv projekt?
Och jo, jag vet, säkerhet och allt det, men det vore kul att ha något lite mer stylish ibland. Till vardags åker min Arai på!
/Johan
Klä om hjälm inuti
- klinkhammer
- Lärling
Klä om hjälm inuti
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
-
- Mästare
Kolla med en hattmakare om de kan hjälpa dig.
Om det är en gammal jet-hjälm så är de ofta uppbyggda med ett tunt foder ovanpå skumgummi kring ett fyllnadsmaterial av frigolit. Borde inte vara helt omöjligt att sy själv. Äldre hjälmar med sadelgjord är nog trixigare och där har jag för mig att man limmat ihop inredning och skal.
Ett alternativ är att köpa en ny hjälm och flytta hela inredningen för jag antar att det är ytterskalet du gillar?
mvh/HB
Om det är en gammal jet-hjälm så är de ofta uppbyggda med ett tunt foder ovanpå skumgummi kring ett fyllnadsmaterial av frigolit. Borde inte vara helt omöjligt att sy själv. Äldre hjälmar med sadelgjord är nog trixigare och där har jag för mig att man limmat ihop inredning och skal.
Ett alternativ är att köpa en ny hjälm och flytta hela inredningen för jag antar att det är ytterskalet du gillar?
mvh/HB
- klinkhammer
- Lärling