<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by arfwidson</i>
<br />
Funderar på vad som behövs för att sätt på 12V batteri? Annat blinkrelä, men behövs ngt annat?
Hur mkt gör andra stötdämpare för körkänslan?
Men framförallt så vill jag sätta på en Typhoon framgaffel (eller annan så jag kan ha orginalfälgar) med skivbroms, hur får jag då dit lampswitchargrejjen med huvudcylinder på plats?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
-Det är en annan regulator till PX med batteri, i alla fall till den som har startmotor (med likriktare). laddningsrelä har den också.
-Hårdare fjädrar gör stor skillnad för körkänslan, framför allt så niger den inte lika mycket, det är också perfekt om man har stor förgasare och inte vill att den ska slå i ramen. Om du tänker på andra dämpare, typ Bitubo- så har jag ingen erfarenhet, dom är inte hårdare än original om man tittar på tester, möjligtvis bättre och mer följsam dämpning, och såklart snygga.
-Ang. Typhoongaffel på PX så har jag hört att det kan bli problem med svängradien om man inte tar upp uttag för kronan i benskölden, dessutom måste man nog använda typoonfälgen för att det ska fungera, visserligen 10" men den ser inte så mycket vespa ut, men oj vilken skillnad på prestanda....
Federico