Någon som vet måttet på bensinkransnyckeln. Tänkte göra en egen istället för att beställa en för 200kr. Alltså den specialblocknyckel som används för att lossa muttern i botten på bensintanken.
Tänkte ta en gammal blocknyckel och svetsa på en bit fyrkantig stav. Och sedan använda en skiftnyckel el dylikt för att vrida på den. Borde väl bli ungefär samma grej. Fast nästan gratis. Billigt är bra för en fattig student..
johansjogren wrote:Har haft av sadel och pakethållare och allt nu och tittat närmre. 32 kan den omöjligt vara. 22 kanske? Fast enklast kanske är att låna en.
Idag hade jag isär vespan. Var på EM-scooters igår och pratade med erik, köpte en ny kran, verktyg och packning. Han informerade om att någon maskin, tror det va 150GS från 59 hade en mindre kran. Och om det var så att jag hade en mindre kran så kom den antagligen från en sådan.
Jag åkte hem tittade noggrannare, fick med lite fler tips loss tanken och upptäckte att kranen var mindre. Det gjorde att jag fick fila upp ett större hål innan ny kran kunde monteras men nu sitter där en ny fin kran. Verkar sluta ganska tätt också. Fick modifiera verktyget för att få loss gamla kranen men det fungerade bra.