hur funkar det med muttrar och bultar på en vespa 50?
Tror nån har sagt, eller skrivit, att gummmit i slangarna nuförtiden gör att lappa dom går inge bra..Popolino wrote:Vet inte riktigt vad man kan göra åt en pysande slang. Byta ut den kanske är enklast?
Men det kanske vore bra om du startade en ny tråd kring detta så får du nog fler svar.
Lycka till med kommande vajerbyten och motorrenoveringar!

Köp ny!

-
- Dekaltrimmare
jag skruvade bara fast fälgen i sig själv igen å hoppades på det bästa,den pyser inte mer så det verkar gå bra.Popolino wrote:Lycka till med den pysande slangen!
men visst jag behöver troligtvis ny slang,jag behöver nytt reservdäck oxo,men det va ju svårt att få tag på lika fina dock.
men bortsett från detta så har vi löst mina problem verkar det som,fast nu verkar det mer handla om bultar å skruvar=)
Harriet!:
vespa 50 R från 74
mbk club snabb med backspeglar
vespa 50 R från 74
mbk club snabb med backspeglar
Först, det var ingen kritik utan fråga mutter kontra skruv/bult.Federico wrote:fritte, förklara skillnaden mellan bult och skruv. och varför heter det pinnbult och inte pinnskruv?
nyfiken
Både pinnskruv & pinnbult användes så båda verkar OK.
På 60-talet, i Tekniska Realskolan, sa en lärare att man skulle använda ordet skruv. Ordet bult är ett äldre ord som lätt uppfattas att gälla ett bultförband, vilket består av en skruv och en mutter. Han berättade att någon gjort en beställning på ett antal bult o samma antal muttrar. När leveransen anlände var det rätt antal skruv, men dubbla antalet muttrar.
I teknisk litteratur används ordet skruv.

Slangen är ju trasig, har du dragit en vespa utan luft i däcket? inge kul, vilket du snart får se...musselbugg wrote:jag skruvade bara fast fälgen i sig själv igen å hoppades på det bästa,den pyser inte mer så det verkar gå bra.Popolino wrote:Lycka till med den pysande slangen!
men visst jag behöver troligtvis ny slang,jag behöver nytt reservdäck oxo,men det va ju svårt att få tag på lika fina dock.
men bortsett från detta så har vi löst mina problem verkar det som,fast nu verkar det mer handla om bultar å skruvar=)

-
- Dekaltrimmare
-
- Dekaltrimmare