instruktion till huva på parkas?

Här handlar det mest om kläder. allt från rätta kostymen till vilka handskar som håller regnet ute.
Post Reply
Jonas Allenbrant
Drömmare
Drömmare

instruktion till huva på parkas?

Post by Jonas Allenbrant »

Problem! Jag har fått en jättefin parkas. Tror att de är en Fishtail 65. Problemet är att huvan är avtagen och jag fattar inte hur man sätter på den. Någon som känner till instruktioner till parkan? Eller någon som har en likadan och som kan mejla mig en bild på hur det ska se ut. Huvan har vit konstig pälsliknande ull samt en ståltråd genom sig. Ståltråden har jag tagit bort.
Tacksam för svar.
Mvh
Jonas
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Ståltråden är till för att kunna forma öppningen. Det är kallt att kriga och det blåser tydligen också.

De knappar som hänger vid kragen är delvis till för innerfodret och delvis till luvan.

kommer inte ihåg ifall de fasta var till det ena och de andra för nästa.

om du fattar...
Bara det är gjord av plåt så....
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

huvan är till för att passa både fältjacka, parka m65 och m51, därför blir det några knappar över som du inte behöver använda för att fästa den på m65 parkan. om du sätter hålen i huvan (de som går genom dubbla lager) på parkans knappar (mitten på parkan där lappen sitter ska vara mitten på huvans hål.) du behöver inte använda knapparna i huvan.
Federico
Post Reply