en klassiker nu på Biltema
en klassiker nu på Biltema
Federico
-
- Lärling
klassiskt junk, biltema, hobbex m.m.Woodstock wrote:Inget på Biltema kan ens vara i närheten av att vara klassiskt...![]()
Mvh
/ Fredrik
jag kan köpa dem åt dig och märka om påsen med "jula" eller "clas o" om du vill ha dem

Last edited by Federico on Tue 29 Sep 2009, 20:12, edited 1 time in total.
Federico
Man kan ju kroma en brevidliggande pryl och hoppa över spiralbjäfset om man måste ha nåt blankt..fritte wrote:Federico wrote:ni menar att det skulle vara snyggare med äkta krom runt vajerhöljena?

Min äldsta son klarade uppkörningen för MC-kort nyss!!!!

Då blir det lås på garaget nu då

Grattis!
Vespa P200E -80
Triumph Bonneville -01
mattias@abc.se
Tack!moorflax wrote:fritte wrote:Man kan ju kroma en brevidliggande pryl och hoppa över spiralbjäfset om man måste ha nåt blankt..Federico wrote:ni menar att det skulle vara snyggare med äkta krom runt vajerhöljena?![]()
![]()
![]()
![]()
Min äldsta son klarade uppkörningen för MC-kort nyss!!!!![]()
![]()
![]()
[/quote
Då blir det lås på garaget nu då![]()
Grattis!
1961 köpte jag min första HD 750cc. Det var ett vrak, delvis nerplockad o jag köpte den på en beg. hojfirma, NON på Östermalm vid Lidingövägen. Den kostade 75:- o lastbil hem gick på 25:-. Den behövde lite delar så jag beställde dessa från Motorkraft på Regeringsgatan. Jag blev förtjust i de blanka spiralerna man kunde sätta över vajrarna som jag såg i en katalog, så jag inkluderade några stycken i min beställning.
När de efterlängtade leveransen kom några månader senare och jag såg spiralerna blev jag verkligen besviken över det "plastiga" utseendet. Dom användes aldrig...

nåt år senare...
Jag sa ju att det var en klassiker, men aldrig att de var snygga, tyckte bara att de var småkul att de fanns på biltema som nyhet...fritte wrote:1961...Jag blev förtjust i de blanka spiralerna man kunde sätta över vajrarna som jag såg i en katalog, så jag inkluderade några stycken i min beställning... "plastiga" utseendet. Dom användes aldrig...
Federico
Jaha, varesåååå.....Federico wrote:Jag sa ju att det var en klassiker, men aldrig att de var snygga, tyckte bara att de var småkul att de fanns på biltema som nyhet...fritte wrote:1961...Jag blev förtjust i de blanka spiralerna man kunde sätta över vajrarna som jag såg i en katalog, så jag inkluderade några stycken i min beställning... "plastiga" utseendet. Dom användes aldrig...

Ojojoj! De där bilderna skulle göra sensation på många harley-forum.
Skulle du skicka in dem till MCM, BigTwin eller andra mc-tidningar så tror jag inte heller de skulle tveka att publicera dessa!
Stuket är helrätt även idag, förutom färgen möjligen, och det är många roliga detaljer på hojen såsom springergaffel, sissy, dubbla framlampor, tjockdäcket fram och skinnet på sadeln!
Den här kan jag inte se mig mätt på!
Helt ok skick på pv:n oxå!
Skulle du skicka in dem till MCM, BigTwin eller andra mc-tidningar så tror jag inte heller de skulle tveka att publicera dessa!
Stuket är helrätt även idag, förutom färgen möjligen, och det är många roliga detaljer på hojen såsom springergaffel, sissy, dubbla framlampor, tjockdäcket fram och skinnet på sadeln!

Vespa P200E -80
Triumph Bonneville -01
mattias@abc.se
Jag tror att en annan bild på hojen fanns i Nostalgia för några år sedan. En gammal klasskompis, Benga Aronsson, som är frilans MC-reporter lade in den.moorflax wrote:Ojojoj! De där bilderna skulle göra sensation på många harley-forum.

jag tror du skulle kunna gilla den här bilden, påminn mig när du hämtar lampan så får du en kopia.

Nej, men jag har sneglat lite på Sportsters på Blocket nu när Primaveran är såld. Men jag är nöjd med min otrimmade P200, den är som en trogen gammal märr och jag tycker den går & axar tillräckligt bra för mina behov.moorflax wrote:Japp, jag gillar den oxå!
Inga funderingar på att bygga Harley igen?