PK50XL med 75CC syllinder / Skärt?
PK50XL med 75CC syllinder / Skärt?
Monterade på min 75CC DR syllinder idag, satte på samma gång på polini banan blås. På väg hem från affären var det presis som om den fuskade ett ögonblick för att sedan dö.
Jag sparkade igång den med en gång, kjörde sedan 600 meter innan den dog igjenn.
Vad kan detta va. Har den skurit? Motorn går runt och jag har kompression.
Jag sparkade igång den med en gång, kjörde sedan 600 meter innan den dog igjenn.
Vad kan detta va. Har den skurit? Motorn går runt och jag har kompression.
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
-
- Nybörjare
Hej
Antar att du har passat på att byta till större munstycken och kolla tändning och bytt till ett kallare tändstift?
Annars är symptomen klassiska värmenyp som lätt uppstår om du fuskat lite med ovanstående punkter för att bara testa lite.
Med lite tur så är cylindern inte allt för illa däran, men jag skulle riva kolla loppet och se satt du inte har aluminiumrester från kolven och kolvens tillstånd. Med högre komp och det större cylindern så vill din motor ha mer bensin/smörjning.
Chris
Antar att du har passat på att byta till större munstycken och kolla tändning och bytt till ett kallare tändstift?
Annars är symptomen klassiska värmenyp som lätt uppstår om du fuskat lite med ovanstående punkter för att bara testa lite.
Med lite tur så är cylindern inte allt för illa däran, men jag skulle riva kolla loppet och se satt du inte har aluminiumrester från kolven och kolvens tillstånd. Med högre komp och det större cylindern så vill din motor ha mer bensin/smörjning.
Chris
Da har jag tatt av syllindern før at kolla. Inte en skråma på syllinder eller kolv. Har varit och kjøpt nytt tænd styft och jag har økat olje blandningen i bensinen til sirka 4%. Jag væntar fortfarande på ny førgasare och håppas at denna økningen av olja minskar risken før att skæra innan jag får monterat den andra. Kommer naturligtvis kjøra veldigt førsiktigt och lite innnan det er gjort.
Några andra tankar på vad som kan ha hendt her, eftersom den inte har skurit?
Några andra tankar på vad som kan ha hendt her, eftersom den inte har skurit?
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
??? den förstår jag inte. Hur kan det bli magrare blandning. Motorn skær ju garantert om du inte har någon olja i bensinen.
Hur kan då mer olja bli til at den blir magrare?
Glømde en viktig fråga. går det at justera førgasaren så at den ger en fetare blandning?
Hur kan då mer olja bli til at den blir magrare?
Glømde en viktig fråga. går det at justera førgasaren så at den ger en fetare blandning?
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
ok, pest eller kolera med andra ord. Men hur ska jeg nu tenka kortsiktigt innnan jag får min nya førgasare?
Det måste ju klart vara bættre med mer olja och vara obs på att inte kjøra motorn før hårt, eller belasta den før mycket.
Det måste ju klart vara bættre med mer olja och vara obs på att inte kjøra motorn før hårt, eller belasta den før mycket.
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
Tänk långsiktigt o låt den stå tills du har större munstycken,janove wrote:ok, pest eller kolera med andra ord. Men hur ska jeg nu tenka kortsiktigt innnan jag får min nya førgasare?

Ska prøve
det blev en 19.19 forgasser, det burde gjøre jobben greit. Eller?
Måste också si at jeg setter pris på all tilbakemelding på mine frågor
Tok den på en liten prøve tur idag. Med kun syllinder forandret fikk jeg 14 km ekstra. På GPS, og ikke minst den gikk opp i backar.
Ska bli skoj til vintern nær jag splittar och byter vevaksel och primær utveksling....

det blev en 19.19 forgasser, det burde gjøre jobben greit. Eller?
Måste också si at jeg setter pris på all tilbakemelding på mine frågor

Tok den på en liten prøve tur idag. Med kun syllinder forandret fikk jeg 14 km ekstra. På GPS, og ikke minst den gikk opp i backar.
Ska bli skoj til vintern nær jag splittar och byter vevaksel och primær utveksling....
fritte wrote:Tänk långsiktigt o låt den stå tills du har större munstycken,janove wrote:ok, pest eller kolera med andra ord. Men hur ska jeg nu tenka kortsiktigt innnan jag får min nya førgasare?
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600