Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
skrevspark
Entusiast
Entusiast

Post by skrevspark »

Image
Igår hittade jag detta igenväxta spår, tyckte att det så fräckt ut.

Image
Lite tråkigt motljus men jag var tvungen att ta ett foto.

Image
Det är möjligt att Skåne är platt som en pannkaka, men j*vlar vilken vacker pannkaka.

Image
Hittade en kyrka mitt i ingenstans, naturligtvis fick mupp-trucken posera.

Image
Jag fattar nu vad Fritte & co menade när de sa att man ska hålla sig borta från de stora vägarna :D
Aprillia Habana 50cc
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Det var ju kanonväder i lördags så det blev en liten tur till Steninge slott i Märsta.

Image

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
puttepj
Entusiast
Entusiast

Post by puttepj »

primavera133 wrote:Det var ju kanonväder i lördags så det blev en liten tur till Steninge slott i Märsta.

/JM
Grym bild. Man nästan känner den fina höstluften...

/putte
skrevspark
Entusiast
Entusiast

Post by skrevspark »

primavera133 wrote:Det var ju kanonväder i lördags så det blev en liten tur till Steninge slott i Märsta.

Image

/JM
Kanonfin Vespa, kanonfin bild.
Aprillia Habana 50cc
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
Scooter
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Mackmyra

Post by Scooter »

"inför besiktning-testrepa" till Mackmyra by.

Image

Väl hemma kunde jag inte låta bli att ta en bild till, blev så nöjd efter att jag lyckades krångla dit sköldlisten.

Image

Vespa PX200e, den tredje (Vespa Popolino -66, såld) (Vespa Touring -62, såld)
Snider
Entusiast
Entusiast

Re: Mackmyra

Post by Snider »

Scooter wrote:"inför besiktning-testrepa" till Mackmyra by.

Väl hemma kunde jag inte låta bli att ta en bild till, blev så nöjd efter att jag lyckades krångla dit sköldlisten.
Mycket tjusig pjäs ! Och en trevlig bakgrund som för tillbaka suddiga minnen från lördagens öl och whiskeymässa...
Den här prylen med rött gummi på bilden, jag har länge misstänkt att det är fotstöd som kan vara bra att ha om man skjutsar någon... Men upplever man inte dom som lite ivägen när man är ute och kör solo ?
Vespa Rally 180 1971
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Snider wrote: Mycket tjusig pjäs ! Och en trevlig bakgrund som för tillbaka suddiga minnen från lördagens öl och whiskeymässa...
Den här prylen med rött gummi på bilden, jag har länge misstänkt att det är fotstöd som kan vara bra att ha om man skjutsar någon... Men upplever man
inte dom som lite ivägen när man är ute och kör solo ?
Nädå, de sitter så pass långt bak att de inte är i vägen alls! I alla fall inte för mig...beror väl iofs på hur långt bak man brukar ha fötterna iofs. Jag brukar till och med ibland ha vänsterfoten på dem när jag kör solo. Kan vara riktigt skönt om man har kört en bit för att få igång blodcirkulationen... :wink:
Scooter
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Scooter »

Mycket tjusig pjäs ! Och en trevlig bakgrund som för tillbaka suddiga minnen från lördagens öl och whiskeymässa...
Den här prylen med rött gummi på bilden, jag har länge misstänkt att det är fotstöd som kan vara bra att ha om man skjutsar någon... Men upplever man inte dom som lite ivägen när man är ute och kör solo ?
Hej, tack för berömmet, men den ser bättre ut på bild än i verkligheten, mycket bucklor och repor och avnött färg etc som inte syns. Men jag gillar den med sin orginal-patina, och jag planerar ingen renovering än så länge.

Jag störs inte av fotstöden, men jag störs av färgen, skulle vilja ha svarta eller grå gummin istället, men vet inte om de går att få tag i.

Vespa PX200e, den tredje (Vespa Popolino -66, såld) (Vespa Touring -62, såld)
Ronnie
Lärling
Lärling

Post by Ronnie »

Scooter wrote: Hej, tack för berömmet, men den ser bättre ut på bild än i verkligheten, mycket bucklor och repor och avnött färg etc som inte syns. Men jag gillar den med sin orginal-patina, och jag planerar ingen renovering än så länge.

Jag störs inte av fotstöden, men jag störs av färgen, skulle vilja ha svarta eller grå gummin istället, men vet inte om de går att få tag i.
Tror det finns svarta. Ser ut som exakt likadana som jag har på min Touring och i så fall är det egentligen fästen till ett par crashbars från Vigano. Är inte helt säker, men det borde vara samma mått som till många av de bågar som säljs idag. Om sedan sådana gummin säljs löst är en annan femma...
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Ronnie wrote:
Scooter wrote: Hej, tack för berömmet, men den ser bättre ut på bild än i verkligheten, mycket bucklor och repor och avnött färg etc som inte syns. Men jag gillar den med sin orginal-patina, och jag planerar ingen renovering än så länge.

Tror det finns svarta. Ser ut som exakt likadana som jag har på min Touring och i så fall är det egentligen fästen till ett par crashbars från Vigano. Är inte helt säker, men det borde vara samma mått som till många av de bågar som säljs idag. Om sedan sådana gummin säljs löst är en annan femma...
brukar finnas svarta gummin av den typen hos de som säljer delar till veteran MC eller moped. kan fungera med cykelhandtag och om rören är tunnare än 22 så kan barncykelhandtag fungera.
Federico
skrevspark
Entusiast
Entusiast

Post by skrevspark »

Image
Rökapaus i höstmörkret!
Aprillia Habana 50cc
Piaggio MP3 250cc
Vespa GTS 300
Marcelli
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Marcelli »

Scooter wrote:
...Jag störs inte av fotstöden, men jag störs av färgen, skulle vilja ha svarta eller grå gummin istället, men vet inte om de går att få tag i.
Klippte lagom längder av gammal grå räfflad avtappningsslang för tvättmaskin. Funkar prima om man inte får tag på dito original.

//Mats
Fredrick
Lärling
Lärling

Post by Fredrick »

Min vespa på Johannes sjukt fina mc lyft han precis installerat.

Och även Johannes him self i pimpoverall från Q8 :P
Image
[color=red]Primavera -67. Förädlad med
Malossi 136 cc portat till förbannelse, 28 mm Dellorto och Vsp race.[/color]
tjugiofyra
Nybörjare
Nybörjare

Post by tjugiofyra »

Jag känner att det syns alldeles för få svarta Vespor här... :)

Tog ut den en liten stund bara för att lufta den lite. Ska beställa ny bensinkran och nya däck så fort pengarna finns. Läskigt med omönstrat framdäck när det är blött, så att säga.

Image

Vill ta bort reflexerna, men de är fastlimmade. Tips någon? :-?
Image

Lite dekoration på baklyktan. Blivit påkörd någon gång antar jag :|
Image
Vespa 50 1980
mejiro
Entusiast
Entusiast

Post by mejiro »

Min GTS första Vespa-kompis var en blå PX200.

Image
Last edited by mejiro on Sat 03 Jul 2010, 22:06, edited 1 time in total.
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

mejiro wrote:Min GTS första Vespa-kompis var en blå PX200.
Den ljusblå vespan på bilden är en PK XL...
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
mejiro
Entusiast
Entusiast

Post by mejiro »

Den presenterade aldrig sig, men en snabb sväng ut på gården avslöjar att det mycket riktigt är en PK 125 XL.
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

mejiro wrote:Den presenterade aldrig sig, men en snabb sväng ut på gården avslöjar att det mycket riktigt är en PK 125 XL.
Ja, PKXL är kända för att vara lite oartiga
Mina scootrar:
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

calle in da house:
Ja, PKXL är kända för att vara lite oartiga

Inte den här som jag känner....

Hej jag heter Tomaten och är en 85'a Vespa PK 125S Automatica som är röd, har 1300mil på mätaren och min nya ägare planerar en massa krom & bling så att jag kommer blänka fint i vårsolen. Dra aldrig alla PK över en kam, vi kan vara väldigt artiga...

Image
Image
Image
Image
Image
Image

DP says: Inte min men väl en Mosta Hill MC & SC hangaround....
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

DP wrote:Hej jag heter Tomaten och är en 85'a Vespa PK 125S Automatica som är röd, har 1300mil på mätaren och min nya ägare planerar en massa krom & bling så att jag kommer blänka fint i vårsolen. Dra aldrig alla PK över en kam, vi kan vara väldigt artiga...
Jag vill inte förringa din hangarounds glädje men du vet att PK125SA är känd för att vara den Vespa som är absolut värst att få tag på delar till? Den har bl a en alldeles egen motor som var enormt svår att få tag på delar till redan 1992-94 då jag ägde en :-?
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Image
Oj, vad artig den ser ut!
Mina scootrar:
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

jencla in da house:
vill inte förringa din hangarounds glädje men du vet att PK125SA är känd för att vara den Vespa som är absolut värst att få tag på delar till?

Ja det är hon men med 1300 mil på mätaren och det mesta i variomaticen utbytt nyligen av Vespa Service i Tokholm och att Tomaten troligtvis kommer att få en 2-hjuls kompis i garaget och inte kommer att rulla mer än dom där soligaste sommardagarna, Scooter Premiären och andra tillställningar så lär den nog funka många år framåt men som du säger inte mycket lika på den och en "vanlig" PK motor.....

DP says: Ja den är väldigt "art-ig".....
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Trevligt, trodde inte att EHR hade en enda del till dem.
Har haft min PK80 Automatica utlånad till en tonåring över sommaren och den har inte ens hickat. Någon som har sett till en svensk instruktionsbok förresten?
De första Automatica har ju hydraulisk variator, medan de har mekanisk fr.o.m. 1987. Min hade röd olja i växellådan och det kan ju ha varit automatlådeolja, som vissa källor påstår att det ska vara,
men man har ju även hört att Piaggio ibland rekommenderar tvåtaktsolja i växellådan. Jag bytte i alla fall till Automatolja (ATF, Dexron II) när jag tog över den för några år sedan och det har funkat prima hittills.
/P
DP
Lärling
Lärling

Post by DP »

paka in da house:
Någon som har sett till en svensk instruktionsbok förresten?

Svensk eller vilket språk som helst skulle inte vara fel. Har sedan i lördags försökt hitta vart batteriet på den sitter, laddat hem allt om den från scooterhelp, hittat att det ska finnas men men inte en minsta bild på vart, har någon en eller vet vart jag ska leta så uppskattas all hjälp....

DP says: Börjar vänja mig vid den "kantiga" Smallframen.....
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Min har inget batteri. Kanske bara Elestart som har det?
/P
Post Reply