Primavera el /kopplings skjema

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
janove
Entusiast
Entusiast

Primavera el /kopplings skjema

Post by janove »

Da har jeg etter mye letande rundt på nettet endelig funnit orginal kopplings skjema til min Primavera, med blinkljus.

Jeg har ett par utfordringer med det elektriske:
Bromsljus virker ikke. Her tror jag at det er feil kobblet en eller annnen gang i tiden.

Blinkljus fungerar inte, detta tror jag ær relæet som spøkar och har bestællt ett nytt relæ.

Jag har lastat upp orginal kopplings skjema på min hemsida, som jag har linkat til her under.

Vidare ligger skjema på hur det ser ut idag, och inte minst vad jag har tenkt førændra på før att få det att fungera.

Tar gjerna emot inspel på om jag tenker helt fel, eller om jag er på rett spår.

Jag vill också tilføra at jag har målt hver eneste kabel och ær så godt som sikker på at bilde nummer två ær korrekt i førhold til det jeg har.

Som jag ser det hela så er det jord som blir kobblet sammen når man trykker in brytarn på fot och handbroms, detta blir ju fel med tanke på at det er felles jord bak på broms lyset (se bilde ett og to.)

Det som førvirrar meg er at bromsljuset inte lyser konstant med tanke på at man har konstant pluss från den gula kabeln / spolen på tendplattan.

Vidare ær det idag kopplat så at man kortsluter gjenom at dra i handbromsen (se bilde to)

Vad ær spolen som har den gula kabeln før uppgift? Kan inte se något mer en at den kun ska mata pluss til broms ljuset.
http://www.varoystrand.com/primaverael.htm
Vespa Primavera 1982
Vespa Touring 1962
Zündapp bella r154 1958
Yamaha Fazer 600
Post Reply