Hej!
Tänkte feta till mitt bakdäck en smula på min Touring -58. Har dock den "gamla" fälgen, 10'' med fyra bult, och jag kan inte hitta ngt kit till denna fälg. Är det någon som har tips på hur att lösa detta? Går det att göra en egen distans till den befintliga fälgen?
/Clas
Wide Tire, old style
Wide Tire, old style
/Clas
Re: Wide Tire, old style
Hur mycket ska du feta till? 100 eller 110 däck borde passa på din originalfälg. däremot 130 kan bli problem.Clater wrote:Hej!
Tänkte feta till mitt bakdäck en smula på min Touring -58. Har dock den "gamla" fälgen, 10'' med fyra bult, och jag kan inte hitta ngt kit till denna fälg. Är det någon som har tips på hur att lösa detta? Går det att göra en egen distans till den befintliga fälgen?
/Clas
När man sätter breddäck på en nyare vespa så flyttar man ut motorn för att få ett centrerat bakhjul, dessutom använder man en bredare innerhalva som flyttar däckets centrum ytterligare. Problem med denna förändring är att däcket ligger väldigt nära kopplingskåpan och motorns fäktkåpa tar i vespans motorkåpsgalller.
Om du tror att det finns utrymme så borde man kunna göra samma modifiering på din modell, problemet är att du blir tvungen att bredda din fälg. Har hört rykten om att ryska Vjatka fälgar är bredare, någon kanske kan bekräfta?
Federico