hej, körde med min vespa i över 1 år utan problem , sen tog jag ur motorn för ännu mer trimning , kom underfund med att jag behöver en motorställning för att kunna mecka lättare och lättare så börja bygga ett mtorställ , när jag skulle förstärka det så hade jag motorn i ställningen för att snabbare och lättare se om det var stabilt.
nu idag när jag kolla gnistan i motorn efter att ha meckat med den så kom de ingen gnista

kolla då och såg " jusste har ju tändningslås på denna motorn " så jag tjuvkoppla den lite fort ( rätt säker på att de blev rätt ) och kicka igen , samma resultat , såg att jord sladden från spolen som sitter utanpå motorn hade en sladd som skulle vara jordad i motorn så fixade det och prova igen , fortfarande inget resultat ! klippte av en bit av tändkablen och bytte stift och tändhatt och ja det mästa...
sen kom jag och tänka på " undra om kondensatorn eller någon annan del i tändningen kan ha skadats när jag hade motorn i ställningen och svetsade "
tycker ni det låter rimligt ? eller andra förslag ? hela idén med det är att den ska vara körklar 19 september , altså hinner jag inte skicka efter delar tror jag , har heller ingen svänghjuls avdragare så jag kan komma in till tändningen och kolla