Paka wrote:Snyggt plakat. Comos butik på Storgatan. 1961 tydligen.
Huset borta i dag, men det är faktiskt fortfarande tv-butik på hörnet.
/P
TV-butiken var på 60- och 70-talet Broddmans. Där köpte jag min första kassettbandspelare i början av 1973 och min storasyster köpte en rullbandspelare där i mitten av 60-talet. De hade en separat skivbutik lite längre ned i samma kvarter. Där hade de så sent som i början av 70-talet flera meter backar med singlar. Men bara ett par år senare var de borta och allt som återstod av singlarna var ett sådant där snurrställ med bara de senaste hitsen.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Bergfors wrote:
TV-butiken var på 60- och 70-talet Broddmans. Där köpte jag min första kassettbandspelare i början av 1973 och min storasyster köpte en rullbandspelare där i mitten av 60-talet. De hade en separat skivbutik lite längre ned i samma kvarter. Där hade de så sent som i början av 70-talet flera meter backar med singlar. Men bara ett par år senare var de borta och allt som återstod av singlarna var ett sådant där snurrställ med bara de senaste hitsen.
/Jörgen
jag har hört en gammal radioreklam för broddmans, tror att det var något som gick ut på radio nord. En röst som pratar snabbt och en melodislinga som upprepas..,broddmans,broddmans,broddmans,broddmans
Bergfors wrote:
jag har hört en gammal radioreklam för broddmans, tror att det var något som gick ut på radio nord. En röst som pratar snabbt och en melodislinga som upprepas..,broddmans,broddmans,broddmans,broddmans
Japp, stämmer. "Vi ska gå till broddmans,broddmans,broddmans" tror jag det var. Min mamma kunde den utantill. Broddmans hade butik i Konserthuset också.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Uj va stylish!
Finns det något år daterat på fotot?
Har för mig jag sett en bild på Örebro Vespaklubb patch eller
nått åt det hållet nyligen, men kan inte hitta bilden.
Vare inte du Fredrico som skickade in den?
Uj va stylish!
mmm, har fått den av paka
angående bilden så finns inget datum, men Primaveran ger ju en hänvisning att det är andra halvan av sextiotalet.
moorflax wrote:Är det denne Paka som har tagit bilden?
Finns den i ett något större format möjligen?
nej, bilden är tagen av någon okänd på 60-talet och ligger ut på webbplatsen stockholmskällan. och jag tror att man kan köpa loss bilder högupplöst där.
Det är Lennart af Petersens som har tagit den. Han har tagit de absolut bästa fotografierna på Stockholmskällan, tycker jag. Många hus som skulle rivas etc.
Annars finns det en riktigt usel fotograf som verkar ha gillat blommor och tagit tusentals bilder på häckplanteringar och blommande fuchsia under hela 60-talet.
Här är några fler scootrar, bland annat en GS utanför LINCO, som ju sålde Moscone:
Uj va stylish!
mmm, har fått den av paka
angående bilden så finns inget datum, men Primaveran ger ju en hänvisning att det är andra halvan av sextiotalet.
Japp, andra halvan av 60-talet. Då körde jag Vespa Super Sport och var fullt aktiv i Vespa Club Göteborg. Caltex/Texaco hade turistpiloter även i Göteborg på somrarna, vi i klubben hade som hedersuppdrag att lära dem köra Vespa. Belöning söta och trevliga flickor och full tank
/jens
Den där hjälmen skulle jag ge många pickadoller för. Ja, outfiten också men jag har svårt att tro att jag skulle passa i den. Men det vore kul att bara låna och slänga på en snygg tjej och köra en fotosession.
Zikes wrote:Den där hjälmen skulle jag ge många pickadoller för. Ja, outfiten också men jag har svårt att tro att jag skulle passa i den. Men det vore kul att bara låna och slänga på en snygg tjej och köra en fotosession.
Kul att det på bilden ser ut som att det står 10"RIST PILOT